international women's party


I attended the international Women's party at my ESL.

Actually I wanted to wear my tight skirt.

But my belly…!!!!

ESLのパーティ(女性のみ)に参加してきました

本当はお出かけ用のタイトスカート履きたかったんだけども...


The proportion was completely different from my imagination...look at my poor belly.

I gave up to wear it,and I chose another one.

I was disappointed about it.

着た時のプロポーションが

私の想定とかけ離れてました滝汗

産後のお腹周りがーー!ガーン

やむ無くタイトスカートは諦め、

ドレスタイプのワンピースを着ました

その事がどんなに屈辱的だったかゲローチーン


I don't want to cry in frustration!

What a pain that I can't wear the clothes I want because I'm fat!

着たい服がお腹のせいで着れない人生なんて嫌だーーーー!笑い泣き笑い泣き笑い泣き


I swear,I will do a hard exercise in this summer.

Lose weight around my stomach!

夏にはガッツリ運動して

お腹周りスッキリさせることを誓います真顔





preparing for the party


I and my 2nd son helped decorating.

Actually we didn't take a picture during the party due to some religions.

パーティ開始より前に行って、

飾り付けをお手伝いしてきましたニコニコ

パーティ中の写真は撮りませんでした、

女性だけの集まりなので、

宗教上のベールを外す女性がいることを考慮して


If my teacher didn't tell us about it,

I couldn't notice it.I think I didn’t take pictures if my friends take their veils off.

But I understood it is for showing respects.

先生が伝えなければ、気付かなかったなと思いました。

もし友人達がベールを外してたら、

これまで外してるのを見たことないので

見てはいけない気持ちになるというか、

遠慮して写真を撮ることはなかったですが。

でも先生が写真を撮らないことはその文化への

敬意を表すため。彼らを尊敬、尊重しましょう。

という伝え方をしたので、

なるほどなと思いました。



That is really interesting.

Even if we have different culture,religion,appearance,we can respect each other,

if you have a heart for recognizing and understanding.

異文化というのは本当に興味深いですねニコニコ

もし私達が異なる文化や宗教、見た目でも

認め合えればお互いを尊敬し合えるわけですから。