Geese are famous as migratory birds.

渡り鳥で有名なグースおすましスワン

There are so many geese in Ohio.

We see them everyday near by ponds and on lawns.

オハイオにはグースがたくさんいます乙女のトキメキ

毎日池の傍か芝生にいるグースたちを見かけます。


When I was a child,I watched the movie "Fly away home".

So I knew this bird,and I liked its movie so I have a good feeling for them.

私は小さい時に「グース」という映画を

観たことがあり、この鳥は昔から知っていました。

その映画は印象深かったので、

グースに対する良いイメージも持ってましたニコニコ


They were big more than I expected.

実際にオハイオに来て初めてグースを見ましたが、

想像以上に大きい鳥ですびっくり


After watching  geese for a year,

I was known something.Because almost everyday I met them.

365日グースを見ない日は無いと言っても

過言では無いくらいよく見かけるので、

彼らの1年の生活をなんとなく知りました笑


They live in groups during the summer and winter.

I heard about groups,it's a family.

彼らは夏頃から冬にかけて、群れで過ごします。

どうもその群れは家族らしいです飛び出すハート


And they migrate while a severe winter.

But last year,it was not long time.

I felt its period was only one to two month.

そして去年は真冬雪に渡ってゆきました。

でも長い期間ではなく、

1月終わりか2月初旬頃に渡ってゆき、

3月の前半頃には帰ってきてたようなキョロキョロ


And in late winter they live as couples.

It's very noticeable.

そして冬の終わりは、

群れではなく夫婦で過ごします。

分かりやすく夫婦で過ごしてるので、

微笑ましいです照れ飛び出すハート


On the contrary, I feel anxious when I watch an alone goose .

逆に1羽だけのグースを見ると

この子は大丈夫なのかと不安になります驚き


Also, this winter it feels like they haven't migrated, even though they are migratory birds.

I thought they migrated,but few days later,

I saw them again.

今冬は、渡っていないグースたちがいた気がします

3日ほどグースを見かけなかったので

渡ったと思いきや、

4日目くらいにまた見かけたので真顔


We will be able to meet baby geese in an end of April to June.

Geese parents always walk babies in a line.

Babies always walk between a mom and a dad.

4月の後半から6月末,7月初旬にかけて、

グースの雛たちが産まれます飛び出すハート

グースは必ずママとパパが

子供たちの先頭と最後尾について、

1列になって歩きますキューンおねがい


I feel a love of parents.

愛情深い鳥だなぁと見てて思いますニコニコ

The parent geese are always on guard their surroundings and humans for protecting their babies.

So we should not  get close to them.

Because it is a love.

産卵期から雛達が育つまで、

グースの両親は常に周りや

人間を警戒して歩くので、

私達は近寄らないように気をつけてあげないといけません。

子を守ろうとするのは親の本能だからねおすましスワンふんわりウイング


In this year,my eldest asked me something.

"Who will have a baby first, Mama or Goose? It's a race from today!"

今年、長男は面白いことを言いました。

「ママとグースはどっちが先に赤ちゃん産まれるかなはてなマーク今日から競走ねウシシ!」


After we came here,

we have learned many things from nature and animals.

オハイオに来てから、

私たち家族は自然や動物からの学びが多いです花