I really appropriate to my eldest.

If an eldest son wasn't my eldest,

I couldn't do my best in many things.

私は長男には本当に感謝してます。

もしこの子が長男(first baby)じゃなかったら、

私は色んなことをもっと頑張れてなかったと思う真顔


He is funny and silly as a little boy.

But I feel he is so kind and helpful.

彼は男の子らしくひょうきんで

おちゃめというよりお馬鹿な面もありますがひらめき

優しい心を持ってるなぁと感じます。


On this day,my second seemed scared halfway up the climb.

I asked "Are you scared?".

My eldest who was listening my question ran to help his little bro and said,

"I'm coming!I'll take your hand buddy."

この日、次男は遊具を登ってる途中で

怖くなったように見えたので、

「次男、怖いの?」と私が声をかけました。

するとそれを聞いた長男が、

「すぐ行くよ!長男が手を引いてあげるから大丈夫だよ!」

と言いながら遊具を駆け上がっていきましたおねだり


He said for his little bro,

"Don't worry,it's completely okay because I'm helping you.Take slowly."

長男は次男に、

「長男がいるから全然大丈夫だよ、

ゆっくり行こうね」

と声をかけて手を引いてました飛び出すハート

普段は手が出るのが早い一面もありますが笑い泣き


I'm not sure why he can be kind for people,

not only his bro but also another people.

I have no idea how he learned to be kind.

At least I think it is not from me.

I just restart his mind.

I think I was the type with a strong sense of justice, but I was not such a kind person like my eldest son when I was a child.

この姿を見て、ふと思ったんですよね。

長男が弟にだけでなく、お友達含めて

人に優しくできるのは……

どこでどう学んだんだろうはてなマーク凝視

日本の保育園かなぁ元々の性格かなぁはてなマーク

少なくとも私からじゃないと思うのよ凝視

凄いな、と素直に思います。

自分に置き換えて考えた時、

私自身が子供の時は

正義感の強いタイプだったと思うけど、

長男ほど親切にできるタイプでは

なかったと思うから驚き


Because I haven't ever taught him "Be kind always" like that.

When he was 2~3 years old,

I often talk to him.

I usually told him on the way home after the nursery school.

"If you see a friend in need, please talk to a friend. Just saying good morning is enough.

Its your one word might help your friend."

なぜなら「常に人には優しくしなさい」とか、

教えたことない真顔

もっと長男が小さかった時保育園の帰り道によく、

「1人で困ってるお友達が居たら一言でいいから、

長男は声をかけてあげて。

おはよう、の一言でもいいんだ。

もしかしたら長男のその一言が、

その子の勇気になるかもしれないからね」

という話をしてた時期がありましたが、

そんなの覚えてるかな凝視


優しい「心」って教えられるものではないから、

これが長男の持ってる

原石💎のようなものなのかなぁニコニコ



Children change our life and mind eternally.

My eldest son is my first child as a parent. 

Everything that happens to me as he grows up is a new experience for me.

I love both my eldest son and my second son with all my heart. 

However, I still have to say that he has been a special influence in my life.

子供の存在は、私達の生活や心を変えますよね

長男は初めて私を「母親」にしてくれた存在で。

彼の成長と共に経験する出来事は、

この歳になっても全てが初体験。

私を親にしてくれた第1子の影響力については、

生涯特別だと言えざるを得ません。


子を成して産む、ということは

個人的には自分自身が

Rebornしたような感覚です(´-ω-)


本当に、どこまでも尊いですねクローバー