The winter break for ESL has finally ended, 

but since I was unable to attend classes last year due to my stay in Japan, 

my ears for English have NOT been functioned 

more than I expected.

Keep listening everyday is really important for improving my skill practically.

長いESLの冬休みが今日で明け、

久しぶりの授業に参加してきました飛び出すハート

思った以上に英語を聞く耳が閉じていて、

聞き続けること」がいかに大事かを痛感真顔


I could meet many friends today,

and hugged each other.

It was so heartwarming.

I really like this culture.And some friends said to me when they saw my stomach,

”You are really cute.”

”How cute you are.”

クラスメイト達にも久しぶりに会えて、

みんなとハグしてきましたラブ

本当に心が温まることだなって感じます飛び出すハート

何人かの友達は私の大きくなったお腹を見て、

本当にかわいいね」と言ってくれましたあんぐり


Although it’s my third time to become a pregnant,

I am sometimes shaken when I look at my body.

Because my body is changed rapidly by the baby.

I can’t feel that this change is PRETTY.

But my abroad friends always say ”PRETTY”.

私は3回目の妊娠だけど、

毎回慣れることなく自分の体の変化動揺します不安

だって本当にどんどん体重は増えるゲロー

体型は変わるゲロー

この変化を「かわいい」とは思えなかったけど

尊いなとは思いますが

みんなは「かわいい」と形容してくれました


This word helps me,you know.

Like that ”Okay,I’m not odd.I’m not just fat”.

Because controlling my weight is so difficult when I am a pregnant.

Pregnancy is really happy things.

But we-women sometimes feel complex.

In my opinion,it is also normal things,it’s okay.

この言葉は、とても私を癒してくれました照れ

「あーよかった」って感じで照れ

だって本当に体重コントロールが難しいから泣き笑い

妊娠は幸せなことだけど、

女性にとっては体型の変化って大事ですよね泣き笑い


And we told about one word for this year each other.

There were varius words.

Improve,Positivity,Trust.

My word for year is SEIZE.It is my favorite word.

I wanna seize high score,goals,ability.

I will do what I can do in the US.

So SEIZE is important word for me.

今日は授業の後半で、先生が

自分の“今年“を一言で表して、グループトークしよう

と言いました。

改善、ポジティブ、信じる

などいろいろな言葉が出ました。

私の言葉は、「掴み取る」です。

これは今年に限らず大好きな言葉です飛び出すハート

アメリカで過ごすこの期間中。

テストでハイスコアも、英語の能力も、

努力してこの手で掴み取れるものは

余すことなく掴み取りたい炎

そのために、努力をしたい。


「掴み取る」


今年もまたESL頑張るぞー気づき