海水浴×貝拾い


2日目は海にいきました船

オーランドから車で2時間ほど走ったところにある、

Tampaというこれまた大きな街です。


ここは全米1位に輝いたビーチがあったり、

可愛い海辺のカフェがたくさんありますふんわりリボン


写真はクリアウォータービーチ(Clearwater beach)です波



旦那さんと長男は水着でダーイブ笑い

してましたが、私は妊婦なので我慢ガーン

長男達がタコノマクラを見つけてきてくれましたラブ愛

お昼ご飯はビーチから車で5分ほどの

カフェでいただきました。

私が頼んだシーフードクリームスープ、

めちゃくちゃ美味しかったですびっくりマークキラキラ

カニがたっぷり入っていて、

ホタテなどのシーフードも

クリームスープを引き立てている・・!

内陸生活が1年になったので尚更感じます、

シーフード最高真顔

このカフェは隣にお土産屋さんを併設しています。

マリン系の可愛いスーベニアが沢山ありました飛び出すハート

その中でもウミガメのネックレスに一目惚れ

旦那さんがプレゼントしてくれましたラブラブラブ


昼食後は再び海へ飛び出すハート

次男はほぼ初めての海、

長男も海で泳いだのは初めてで、

帰りの車はホテルまで爆睡してましたぼけー


English ver.


2nd day.


We went to two beaches.

These were located Tampa and Clearwater.


You know Ohio has no beach.So I didn’t see beach for a long time.

And it was almost first time for my second son.

Florida has no winter,but it was a little bit cool weather for swimming.

At the first beach,we were impressed what a beautiful place.

Especially its beach sands are so clean and soft.

The color is completely white.

That is why beaches of Florida  is popular in the US.The ocean is clean too.

But I feel Yakushima’s ocean was clearer than Florida’s ocean.


On the beach sands,there are so many shells.

It means pile of treasure!!

At first I didn’t expect about beaches.

Because I am a pregnant  can’t swim.

BUT.

Beach was a treasure for me.I was absorbed to picked shells up.


We had lunch before going to the next beach. There were many cute cafes along the beach. 

We chose a cafe with parking near the beach next door. 

This cafe was great! The food was delicious, 

the staff was helpful, and the gift shop next door had an atmosphere of ocean-wise.


 We always spend ours life with forests and beautiful lawn in Ohio.

So it was special time for us at the beach.ラブ