地産地消のハンバーガー屋さん

A hamburger restaurant focuses on local production for local consumption.


ダブリンにあるお店で、

ランチをしに行ってきました飛び出すハート

It’s located in Dublin.

This day,we went to there for a lunch.


全てのメニューはオハイオ産の食材で作られていて、

子供のメニューもありますスター

All the menus are made by local productions.

There are not only for adults menu but also kids meal.


店内はアメリカ的なおしゃれな雰囲気でしたウシシ

The restaurant was cool and American-wise.


アメリカのレストランでは、

子供用のマットは大抵紙のシートが置いてあって

メニューが書いてある&裏に塗り絵や

クイズ、お絵描きができるような

スペースがありますニコニコ

待ち時間に退屈しなくて、いいですよね指差し飛び出すハート

In most American restaurants, 

children's lunch mats are paper.

So children can draw while waiting for their food.


この日初めての経験をしました滝汗

我が家はこういうお店では、

大抵子供用にココアを注文します。

(子供達が大好きだから笑

この日もメニューにあったので注文したところ、

確かにチョコレートミルクが来たのですが・・

いわゆるココアじゃなくて、

ミルクにチョコレートシロップ溶かしました

みたいな飲み物がやってきました

これは・・チョコレートミルクというより、

ミルクwithチョコシロップじゃ無いかな真顔

子供はウケながら喜んでましたけど泣き笑い笑

I got a new experience in this restaurant.

I usually get chocolate milk for my kids.

(Because my kids crazy about chocolate milk)

Chocolate milk means Cocoa milk of Japan.

But this time……

It was really,really chocolate milk.

I mean,chocolate syrup was added in milk.

Is this……chocolate milk?

It’s just milk with syrup,isn’t it?

But my kids really liked it.


私はハラペーニョや他の唐辛子、スパイスの効いた

店内で一番辛そうなメニューを注文しました

中にもたっぷりハラペーニョが入っていて、

とても美味しかったです照れ飛び出すハート

I got a hamburger with some peppers.

It was hot and tasty.


オハイオに来る機会があれば、

ぜひ試してくださいハートのバルーン

If you have a chance to come Ohio,

Why don’t you try eat it?