車で20分弱走ったところにある

アイスクリーム屋さんに行きました花

We went to the ice cream shop that is popular in this town.

It took 20 minutes from my residence.

ヨーグルトアイスクリームなのかな?

初めてきたのでよくわかりませんでしたが、

食べてもよく分からなかったなニヤリ

確かにヨーグルトっぽいといえばそうだったようなキョロキョロ

I wonder it was made by yogurts.

I didn’t notice that was a frozen yogurt,

but maybe it was yogurt-wise.


お店はポップ調で可愛らしかったです

なんとセルフ式びっくりマーク

アイスクリームを盛るところから、

トッピングを盛るところまでスター

At first my husband and I didn’t understand how to buy it.

It was a system that we can make it yourself.

It’s interesting,isn’t it?

We can choose everything,about tastes and toppings.

We can mix them as we like.


セルフ式アイスクリームに子供は大喜びでした飛び出すハート

が、私はなんともいえないなぁという感想を持ちました。

いかんせん人工着色料が激しい真顔

普段はNo artificial colors(人工着色料無し)

商品を選んで買ってる分、物によっては

「うわあぁぁ・・・」って感じでした。


ちなみにアメリカでは、着色料激しめな商品が多いので、

入れていないものには大抵売り文句のごとく

「No add artificial coloring ,no artificial color 」

などが書いてありますので必ずチェックしましょうびっくりマーク


My kids were excited,bcz they could choose everything,

And colorful foods look like delicious for children unfortunately.

I was shocked even if the taste is good.

Generally speaking,many foods are used an artificial coloring in the US.

So we have to judge what we buy for kids.


夕方も遅めな時間だったので、

とりあえず家族で1カップシェアに決め

私はオレオやマシュマロを乗せてみました。

アイスクリームはもちろんチョコ

なぜならチョコ党なのでね指差し

チョコは欠かせません飛び出すハート


私が「避けよう・・」と思った

やたらカラフルなスナックを、

長男迷わずチョイス真顔だよね〜泣き笑い

フレッシュフルーツもありました。


When we arrived at this shop,it was already late time.

So we just bought a one cup.

I chose a chocolate ice cream and toppings.

Bad I’m crazy about chocolates.


I wanted to avoid some colorful snacks,

But my eldest chose its without hesitation.

I know,I know…


アイスが完成したら、レジで秤に乗せます。

重さで値段が決まります花

この量で6ドルでした、アメリカは物価が高いのでねチーン

After ice cream is ready,an ice cream is measured at the register.

Prices are decided by weights.

This cup was 6 dollars.

All costs of living are so expensive in the US.


なんだかやたらカラフルなスナックが下に詰まっています。。

おいしく見える?真顔

私には見えない泣き笑い

長男次男は絶賛していました目がハート目がハート

美味しいけれど、とっても甘かったです笑い泣き

私は数口食べてギブでした泣き笑い

This cup has some colorful snacks..

Does this cup look delicious to you?

In my opinion,it’s not..

Surely taste is not bad,but sweet tooo much for me.

I couldn’t eat well.



チョイスによってはヘルシーだし、

ヨーグルトベースだからヘルシーなのかなはてなマーク

でも私にはとにっっかく甘かったですね泣き笑い


Every experiences are valuable for us.