orbsOrbs Are Conscious
  オーブ(玉響)には意識がある  
    In conclusion, I believed that orbs are some type of "consciousness."  What kind -- guides, angels, dearly departed -- no one knows.  One house I've investigated has a room with orbs, plasma, and apparitions.  My theory is that there might possibly be a portal on that piece of land.  The theory of departed loved ones watching over the house's residents cannot be disputed either.

私の結論としては、オーブとは何かの意識だと思います。それはどういうものかというと、ガイド、エンジェル、亡くなった愛する人たち、、、、本当のことは誰も知りませんが、

私の調査したある家の、特定の部屋にはオーブ、プラズマ((電離気体(原子核と電子が分離したガス状態))、亡霊がいました。私の理論としては、この土地には入り口があるのだということです。また愛する亡くなった人たちの魂が様子伺いにきている可能性も大きいです。

    Others believe there's more than one dimension in our world.  Anywhere from five to an infinity.  And in these other dimensions, other consciousness 'live' and on occasion enter ours and communicate -- or stumble in by accident.  They've always been here, but it's only now that so many people have had the technology to capture them.  Maybe they're trying to tell us something -- about ourselves, about the world around us, about our future as a planet.

他の人たちはこの世は多次元ある。5つ以上から無限数の多次元があり、それらの次元にも意識ある生命体(存在)がいるというだ。そういうものが、この次元に来て私たちに交信している、あるいは、単に迷い込んでしまったとか、、?

今までもいたのだが、最近のテクノロジーでよくそれを捉えられようになったのでは?

もしかしたら、彼らは、私たちのこと、私たちの世界のこと、地球の将来のこととかを、我々に伝えたいのではないだろうか?

このサイトの記事からの引用です