Gratin(グラタン) | sigh of relife...

sigh of relife...

生きてるといろいろある。嘆いていても始まらない。
でもどうしても流せない感情もある。

そういうのは、勉強もかねて
英語でつぶやくことにしました。

One day, I took my eldest son to a gratin restaurant. 

He was allergic to many types of food so he could rarely eat at a restaurant, but I found that an owner chef at a restaurant would make a gratin with only the ingredients my son could eat.

Also, it was incredibly delicious!
Above all, a toy train carried it!

I made a reservation for the restaurant, imagining how pleased he would be!!!
I couldn't control my excited feelings.

When the gratin we ordered was brought by a toy train, he was pleased.
He was certainly pleased, but his pleasure was not as much as I had imagined.

I took heart and offered him the gratin.

He took a bite.
He took a bite and said, “Delicious, but I don’t need it anymore.”

That’s it!  His "delicious, but" attack!
He always says that when he gets what he doesn't want to eat, and never eats it!

I ate the gratin all by myself.
The greater the expectation, the greater the disappointment.

For the next 12 years, I didn't take him to that restaurant.

However, the other day, when I talked about going to that restaurant with my friend, he said, "I wanted to go there, too! Take me there! I like gratin."

ARE YOU IN ANY POSITION TO SAY THAT?

When he heard about his wrongdoing in the past from me, he said, "Wow! Did I say that? I don't remember. It must have been a rebellious period. I'm sorry! Let's go tomorrow."

...We went there again.

I went with my second son too this time.
When he came last time, he was still a fetus.

My eldest son looked inside the restaurant and said, "Oh! I remember."
There was no change in the interior and the menu.

They were very glad to take pictures when the gratin was brought out.

That's I wanted to see.
My eldest son ate a bite of gratin, turned to me and said, "When will we come next?"

That's all. That's it.

However, I felt as if my heart had reached him.
My disappointment of a new mom 12 years ago also seemed to melt into the steam that was rising from the gratin.( ノД`)…

ある日、私は長男をグラタン専門店に連れて行きました。 

彼はいろいろな食物アレルギーがあり、めったに外食できませんでしたが、あるレストランのオーナーシェフが、彼が食べられる食材だけを使ってグラタンを作ってくれることを知ったのです。

それに、信じられないくらい美味しいのです!
おまけに、おもちゃの電車がグラタンを運んできてくれます!

長男がどんなに喜ぶだろうと想像しながら、私はレストランに予約をいれました!!!
興奮した気持ちを抑えられませんでした。

私たちが注文したグラタンをおもちゃの電車が運んできたとき、長男は喜びました。
確かに喜びましたが、私が想像したほどではありませんでした。

私は気を取り直して、彼にグラタンを勧めました。

彼は一口食べました。
彼は一口食べて、"おいしい、でも、もういらない"と言いました。

でた!  彼の "おいしい、でも" 攻撃!
彼は、食べたくないものを出されるとそう言うのです。そして決して食べません。

私はグラタンを全部ひとりで食べました。
期待が大きかったぶん、失望も大きいものがありました。

その後12年間、私は彼をそのレストランに連れて行きませんでした。

でも、先日、私が友達とそのレストランに行くと話したとき,彼は、"僕も行きたい! 連れて行って。グラタンが好きなんだよ"と言いました。

あなたはそんなことが言える立場ですか?

彼は、過去の自分の悪事を私から聞いて、"うわっ! 僕そんなこと言った? 覚えてないな。反抗期だったに違いない。ごめんなさい! 明日行こう"と言いました。

...私たちはまた行きました。

今回は次男も一緒に行きました。
前回来た時は、彼はまだ胎児でした。

長男はレストランの中を見て、"ああ!覚えてる"と言いました。
内装もメニューも変わっていませんでした。

グラタンが来ると、彼らはとても喜んで写真を撮りました。

私はそれが見たかったのです。

長男はグラタンを一口食べ,私のほうを向いて言いました。"次はいつ来る?"

以上、 それだけです。

でも私は、私の気持ちが彼に届いたような気がしました。
12年前の新米ママの失望も、グラタンからたちのぼる湯気にとけていくようでした。