My parents (両親) | sigh of relife...

sigh of relife...

生きてるといろいろある。嘆いていても始まらない。
でもどうしても流せない感情もある。

そういうのは、勉強もかねて
英語でつぶやくことにしました。

My parents always treated my sisters better than me.
I studied and worked hard to get recognition from my parents.
But...no matter how hard I tried, I couldn't be like my sisters.

I know it's not that my parents don't like me.
Just they are more anxious about how my sisters are getting on than how I am.

So they help me too if they are not busy, of course only when my sisters are not in
trouble.

I must get used to their ways as soon as possible.

※Feel free to correct my English if it is wrong.

私の両親はいつも、
私より姉と妹を優遇しました。

私は両親から認めてもらおうと
仕事も勉強も頑張りました。

でも...どんなに頑張っても、
私は姉妹たちのようにはなれませんでした。

両親が私を嫌っているわけではないことは
分かっています。

彼らはただ、私より
私の姉妹たちが心配なだけです。

だから
彼らが忙しくなくて、
私の姉妹たちが困っていない時なら、
私のことも助けてくれます。

私はできるだけ早く
彼ら流のやり方に慣れなければいけません。

※私の英語がもし間違っていたら直してください。