こんにちは。

 

今回は康子さんのジャーナルを紹介します。

 

70歳になると、運転免許の高齢者講習を受けなくてはなりません・・

そのテストに行った時のお話です。

適性検査 と 運転技術のテスト ですね。

 

I took a senior driver's license course last month.
The content of the course was an aptitude test and a skill test, and it took about 30 minutes.
However, I had to wait to take a test, so eventually I arrived at 2:00 pm and finished the test at 4:30.
Compared to 5 years ago, my eyesight is getting worse, so I stopped driving at night.
 I want to continue working a little longer, so I want to finish my job in the morning as much as possible.

 

 

カレンは、免許の更新に行ったようです。

でもやっぱり、テストがあったんでね。


 

Karen's comment

Last week I had to renew my driver’s license. I had to take a written test and an eye test. I made an appointment so I wouldn’t have to wait in line, but it still took two hours and twenty minutes. I was a little annoyed that it took so long with an appointment. I studied for the test for one month and I still missed one of the questions. I thought it was a ridiculous question, so in my mind I scored 100%. To my surprise I also passed the eye test without my glasses. With my new license I can drive for another five years.😁

 

私は先週、運転免許証を更新しました。筆記試験と視力検査を受けました。私は並ぶ事の無いよう予約を取っておきました。

それなのに2時間20分もかかってしまいました。予約をしておいたのにそんなに長くかかった事にちよっといらいらしました。

試験の為に、1ヶ月勉強しましたが、それにもかかわらず質問の1つを間違えてしまいましたおかしな質問だと思ったので、私としては、満点です。そして、驚いた事に視力検査もメガなしで、合格しました。

新しい免許証で私は更に5年間運転できます😉

 

it was a ridiculous question,

 

おかしな問題。。よくあるひっかけみたいな問題でしょうかね?

 

so in my mind  今時でいうならば 私的には〜〜 って感じでしょうか。