Karen の住むカリフォルニアは、まだまだ感染拡大が続いていて、

小学生でも家でリモート授業をしているとのことです。

それに加えて、山火事による空気汚染がひどく、一時は外出注意令が出たほどでした。

そんな中、カレンが微笑ましい写真とメッセージを送ってきてくれました。

赤字のところは、使ってみたい英語表現ですね。

 

I thought you might enjoy seeing these photos that I took yesterday. 

A visitor approaching my front gate…he (or she) is a long way from home.

 

昨日撮った写真、きっとあなたは楽しんでくれると思うの。

珍客が門に近づいてきて、彼女だか彼だかわからないけど、相当遠くからやってきたと思うわ。

 

Yes, that’s my house and the gate that leads to the front door. 

Isn’t the heron funny? 

I can’t imagine where he lives because there is no water around here. 

I think he might have walked through my gate, but I scared him when I was taking the photos and he flew to my neighbors yard. 

So you see, we can find entertainment even when we are stuck at home.

 

そう、ここは私の家の玄関に通じる門のところ。

このサギ(鷺)、おもしろくない?

近くに水辺があるわけでもないのに、この子はどこに住んでいるのかしら?

たぶん、門を通ってきたのだと思うけど、私が写真を撮ったので、驚いて隣の家の庭に飛び立ってしまったわ。

ねぇ、「おうち時間」の中でも、楽しいことは見つけられるわね。