“Why do you want to speak English?” 

A : Alice
B : Shigeru

 

【日本文】

A : あなたの英語が上達したわね、シゲル。あなたは一生懸命勉強しているに違いないわね。
B : ありがとう. 君はどうやってそんなに英語を上手に話せるように学んだの?
A : 実はね, 私のおじいちゃんはカナダ出身なの。それで、彼は英語を話すの。
B : そうなの? 全然知らなかったよ。
A : ええ。祖母がバンクーバーで学生だったときに彼と知り合ったんだ。それで、私はよく彼と英語で話すのよ。
     私はいつの日かカナダに行って暮らしたいと願ってるの。それが私の夢なの。だから私の英語をもっと上達させたいのよ。
B : 君ならきっと夢を叶えられると確信しているよ。
A : どうしてあなたは英語を話したいの、シゲル?
B : 英語があれば、僕は他の国々の人々と話ができる。僕のいとこはクルーズ船で働いているんだ。
A : わぁ!すごい!
B : 彼は世界中を航海して、たくさんの国を訪れるんだ。 僕も世界中を旅してみたいんだ。
     だから、もちろん、 海外の人たちとコミュニケーションがとれるようになる必要があるんだ。
A : 私はあなたがそれを出来るって確信しているわ。勉強し続けよう。

 

 

 

 

【English】
A : Your English has really improved, Shigeru. You must be studying hard.
B : Thanks. How did you learn to speak English so well?
A : Actually, my grandfather is from Canada. And he speaks English.
B : Really? I had no idea.
A : Yeah. My grandmother met him when she was a student in Vancouver. So, I often speak to him in English.
     I wish I could go and live in Canada someday. It's my dream. That's why I want to improve my English.
B : I'm sure you can make your dream come true.
A : Why do you want to speak English, Shigeru?
B : With English, I could talk with people from other countries. My cousin works on a cruise ship.
A : Oh, wow.
B : He sails all around the world, visiting lots of countries. I want to travel all over the world, too. 
     So, of course, I need to be able to communicate with international people.
A : I'm sure you can do it. Keep studying.

 

 

 

【B】

A : あなたの英語が上達したわね。Shigeru. You must be studying hard.
B : Thanks. 君はどうやってそんなに英語を上手に話せるように学んだの?
A : Actually, my grandfather is from Canada. And he speaks English.
B : Really? I had no idea.
A : ええ。祖母がバンクーバーで学生だったときに彼と知り合ったんだ。So, I often speak to him in English.
     I wish I could go and live in Canada someday. It's my dream. だから私の英語をもっと上達させたいのよ。
B :君ならきっと夢を叶えられると確信しているよ。
A : Why do you want to speak English, Shigeru?
B : 英語があれば、僕は他の国々の人々と話ができる。My cousin works on a cruise ship.
A : Oh, wow.
B : He sails all around the world, visiting lots of countries. 僕も世界中を旅してみたいんだ。
     So, of course, 海外の人たちとコミュニケーションがとれるようになる必要があるんだ。
A : I'm sure you can do it. 勉強し続けよう。

 

 

 

【A】

A : Your English has really improved, Shigeru. あなたは一生懸命勉強しているに違いないわね。
B : ありがとう。How did you learn to speak English so well?
A : Actually, 私のおじいちゃんはカナダ出身なのよ。 And 彼は英語を話すの。
B : Really? 全然知らなかったよ。
A : Yeah. My grandmother met him when she was a student in Vancouver. So, 私はよく彼と英語で話すの。
     I wish I could go and live in Canada someday. それが私の夢よ。 That's why I want to improve my English.
B : I'm sure you can make your dream come true.
A : どうしてあなたは英語を話したいの, Shigeru?
B : With English, I could talk with people from other countries. いとこがクルーズ船で働いているんだ。
A : Oh, wow.
B : He sails all around the world, たくさんの国を訪れるんだ。 I want to travel 世界中, too. 
     So, of course, I need to be able to communicate with international people.
A : 私はあなたがそれを出来るって確信しているわ。 Keep studying.