トッケビ OST  Lasse Lindh - Hush

英語の歌ですが、歌詞が韓国語にも訳されていて日本語訳をしてみました。

 

Through the endless daydream
I saw you on the way back
There I walked with you in my arms

 

끝없는 몽상 속에서
果てしない夢想の中で
돌아오는 길에 널 봤어
帰り道で君を見た
그리고 그곳에서 
そしてそこで
널 내 품에 안고 걸었지
君を僕の懐に抱いて歩いてた

 

Through the blurry darkness 
Who’s veiling on the twilight
We’ve been far away from my fears

 

석양위로 드리워지는 
夕陽の上にかける
희미한 어둠 속에서
微かな闇の中で
우린 나의 두려움과는 
僕たちは僕の怖さとは
멀리 떨어져 있었어
遠く離れていてた

 

Somewhere else I’ll see you 
Our days be like a blossom 
Blooming all around you
so bright

 

다른 어느 곳에서 
他のどこかで
널 보게 될 거야
君を見ることになるぞ
우리의 나날들은 
僕たちこ日々は
네 주위에서 온통 
君のそばから全部
밝게 피어나는 
明るく咲き始める
꽃봉오리 같을 거야
蕾のようだろう

 

By and by, I’ll miss you 
and your laugh like a sunshine
Fading into shadow of tears

 

그리고 머지않아 
そして近いうちに
널 그리워하게 되겠지
君を恋しくなるだろう

눈물의 그림자 속으로 사라지는
涙の影の中で消える
너의 햇살 같은 웃음도
君の日差しのような微笑みも

 

All around me is your light
With you, everything so shines
How come we’ll leave all behind? 
Cause your love is falling on my heart 
And I’m falling for you
Falling with broken wings again

 

내 주변은 전부 
僕の周りは全部
네 빛으로 가득 차 있어
君の光でいっぱいになってる
너와 함께 있으면
君と一緒にいると
모든 게 너무나도 빛나
全てがあまりにも輝いてる

우리가 이 모든 걸 
僕たちがこの全てを
어떻게 버리고 갈 수 있을까?
どうやって捨てて行けるだろうか
네 사랑이 내 마음에 
君の愛が僕の心に
내리고 있잖아
降ってるだろう

그리고 난 너에게
そして僕は君に
빠지고 있고
落ちていて
부러진 날개를 달고 
壊れた羽と共に
떨어지는 것처럼
落ちてるように

 

Hush now, my angel
I will always be with you 
In your pretty smile
in a glow of tears
Out across the frosty night
I’ll be there with you

 

쉿, 내 천사야, 내가 항상 너와 함께 있을게
僕の天使よ 僕がいつも君と一緒にいるよ
너의 예쁜 웃음 속에, 눈물의 반짝임 속에
君の綺麗な微笑みの中に、涙の輝きの中に
얼어붙은 밤을 지나서
凍っていた夜を通して
내가 너와 그 곳에 함께 있을게
僕が君と一緒にいるよ

 

Maybe someday 
you’ll wake up alone without me 
But don’t cry again, 
I’ll be waiting here
Where the moon is on the rise
As the olden days

 

아마도 어느 날 넌 나 없이 
多分あの日君は僕がいないまま
혼자 잠에서 깨겠지
一人で目覚めるだろう
그래도 울지 마
でも泣かないで
내가 여기서 기다릴게
僕がここで待ってるから
지난 날들처럼 
過ぎ去れた日々のように
다시 달이 떠오르는 곳에서
また月が昇る所から

 

I could just go with you
between our time 
Where they can’t find us
somehow

You could just come away 
with me, out there
Where we could dream away
All day

 

내가 그냥 너와 같이 
僕がただ君と一緒に
갈 수도 있겠지
行けるだろう
우리의 시간 사이로
僕たちの時間の間で
그들이 어쩌면 우리를 
彼らがもし僕たちを
찾지 못할 곳으로 말이야
見つけられない場所でさ

넌 나랑 같이 저 바깥을 향해 
君は僕と一緒にあの向こうに向かって
이 곳을 떠날 수도 있을 거야
ここを離れることもできるだろう
우리가 온 종일 몽상할 수 있는 곳으로
僕たちが1日夢想できる所で

 

Hush now, my angel
I will always be with you 
In your pretty smile
in a glow of tears
Out across the frosty night
I’ll be there with you

 

쉿 내 천사야 
僕の天使よ
내가 항상 너와 함께 있을
僕がいつも君と一緒にいる
너의 예쁜 웃음 속에
君の綺麗な笑顔の中に
눈물의 반짝임 속에
涙の輝きの中に

얼어붙은 밤을 지나서
凍ってる夜を通して
내가 너와 그 곳에 함께 있을게
僕が君とあの所に一緒にいるよ

 

Maybe you‘ll always breath in me
ever in my heart 
All the little pieces of you
look how they shine above 
Come away with me tonight 
We’ll be dreaming away there

 

아마도 넌 내 마음 속에서
多分君は僕の心の中で
내 안에서 영원히 숨 쉴 거야
僕の中で永遠に息をするよ
네 모든 작은 조각들이 저 위에서 
君の全ての小さなかけらがあの上で
얼마나 빛나고 있는지 봐
どんなに輝いているのな見て

나랑 오늘 밤 같이 떠나자
僕と今夜一緒に行こう
우리가 꿈에 빠져 
僕らが夢に落ち込んで
있을 수 있는 곳으로
いられる所へ

 

Maybe you‘ll always breath in me
ever in my heart 
All the little pieces of you
look how they shine above 
Come away with me tonight 
We’ll be dreaming away there
Always

 

아마도 넌 내 마음 속에서
多分君は僕の心の中で
내 안에서 영원히 숨 쉴 거야
僕の中で永遠に息をするよ
네 모든 작은 조각들이 저 위에서 
君の全ての小さなかけらがあの上で
얼마나 빛나고 있는지 봐
どんなに輝いているのな見て

나랑 오늘 밤 같이 떠나자
僕と今夜一緒に行こう
우리가 꿈에 빠져 
僕らが夢に落ち込んで
있을 수 있는 곳으로
いられる所へ

 

日本語訳:セビョル