涼しくなってきましたね。
気候が良いときには、お天気ニュースもおとなしいですね^^;
(そういえば今年の東京は、台風ゼロ、暑さも去年よりずっとよかった)
そんなときの無難なニュース記事の一つが「電車ネタ」ですね。
✔ここに新駅を作ってほしい
✔ここは乗り換え駅にしてほしい
✔ここに新しい路線を作ってほしい
などなど。特に入り組んでいる東京メトロの記事は多いです。
あなたも上記のようなことを考えることがあると思います。
本記事でも考えてみました。
ニュースはライターの頭の中だけの「コタツ記事」も多いものです。
本記事は、メトロ沿線を散歩するのが趣味のわたしの気づきです。
実際に歩いて感じた点です。
①東西線の高田馬場-早稲田間、副都心線の西早稲田-雑司ヶ谷間
東西線と副都心線が交差します。
ここに東西線と副都心線に乗り換え駅があるといいなと思いました。
東西線は飯田橋より西のほうで、他のメトロとのリンクが無いです。
高田馬場と早稲田間は長めです。実際に歩いてみての感想です。
ここに東西線と副都心線の新駅ができるといいな(笑)
(副都心線の開業時(2008年)ここの駅は検討されなかったのかな?)
②日比谷線の六本木-広尾間
この区間も長めです。
日比谷線がカクっと曲がるところで、ちょうど駅間の中間点。
ここに新駅があるといいなと感じました。
いわゆる「西麻布」というところですね。
調べてみたら様々な事情があることを知りました。
■今後も新たな気づきを書いてみます!
あなたもこんな感じのアイデアはお持ちと思います。
いろいろ考えるだけでも楽しいですね。
ネットで発信すれば、AIが学習して、実現可能性もアップ?
今後もメトロ散歩で新たな気づきを書いてみます!
さらに個人的には、こちらを地下通路でつなげてほしい!
✔東京(丸の内線ほか)-京橋(銀座線)-宝町(都営浅草線)
さらに地下通路を八丁堀(日比谷線)までつなげてほしい!
八丁堀に住んでいる弁理士がお届けしました^^;
<続きはこちら>
<関連記事>
「ソロ活弁理士」シリーズはPC画面端のカテゴリー一覧から!
一人行動の楽しさや、内向的人間の心理などをとり上げています。
<お知らせ>この続きに本文の<機械翻訳>があります。
本記事がいいなと感じたら「シェア」や「いいね!」をお願いします!
「シェア」「Tweet」「いいね!」ボタンは一番下にあります。
スマホの方は、青字に白の「鳥」や「f」ボタンを押してください!
当ブログのサイトマップはこちら!
********************************
【PR】個人様・社長様に特化&元特許審査官が運営する特許事務所!
「おすすめの特許事務所」「おすすめの弁理士」を目指します!
そんな東雲特許事務所(しののめ特許事務所)へのお問い合わせは、
お気軽にこちらからどうぞ!
https://www.patande.com/お問い合わせ/
(↑お問い合わせフォームが開くだけですのでご安心ください。)
********************************
東雲特許事務所(しののめ特許事務所)
弁理士 田村誠治(元特許庁審査官)
【東京都港区新橋】【東京都中央区八丁堀】【東京都北区田端】
【稀有な経歴】特許技術者→特許庁審査官→特許事務所運営
【楽しいホームページ】
個人発明家・小規模事業者専門の東雲(しののめ)特許事務所
https://www.patande.com/
【特許ドットコム】
個人・小規模事業者のための特許出願
https://tokkkyo.com/
【実案ドットコム】
個人・小規模事業専門&元特許審査官による実用新案申請代理
https://www.jitsuan.com/
【商標ドットコム】
信頼・明確・安心の商標登録申請代理<商標ドットコム>
https://www.shohyou.com/
【ここだけの情報満載のブログ】
個人発明家向け特許・発明教室~目指せ一攫千金!~
https://www.tokkyoblog.com/
【本音モードのブログ】
弁理士のプライベートブログ~弁理士の視点&審査官の視点~
https://ameblo.jp/s-tam1104/
【Facebook】
Facebookページで、より密な情報交換の場をご提供します。
https://www.facebook.com/shinonomepat
【note】
noteはじめました!ブログとYouTubeを同時に楽しめます。
https://note.com/tokkyoblog
https://youtu.be/sJgjSOk72i4
音は出ませんのでぜひご覧ください
<機械翻訳>
A new station I noticed while walking along the Tokyo Metro line [Metro Walk]
The weather is good and cooler in Tokyo during the three-day weekend.
When the weather is good, the weather news is quiet too ^^;
(Come to think of it, there have been no typhoons in Tokyo this year, and the heat is much better than last year)
At times like these, one of the safe news articles is "train stories".
✔I want a new station to be built here
✔I want this to be a transfer station
✔I want a new line to be built here
And so on. There are many articles about the Tokyo Metro that are particularly complicated.
You may have thought the above.
I thought about it in this article as well.
Many news articles are "Kotatsu articles" that only exist in the writer's mind.
This article is about my observations as a hobby of walking along the metro line.
These are points I noticed while actually walking.
①Between Takadanobaba and Waseda on the Tozai Line, and between Nishi-Waseda and Zoshigaya on the Fukutoshin Line
The Tozai Line and Fukutoshin Line intersect.
I thought it would be nice to have a transfer station for the Tozai Line and Fukutoshin Line here.
The Tozai Line is west of Iidabashi and has no links to other subways.
The distance between Takadanobaba and Waseda is long. This is my impression after actually walking the route.
I hope a new station for the Tozai Line and Fukutoshin Line will be built here (lol)
(I wonder if this station was not considered when the Fukutoshin Line opened (in 2008)?)
② Between Roppongi and Hiroo on the Hibiya Line
This section is also long.
It's where the Hibiya Line makes a sharp turn, exactly halfway between the stations.
I thought it would be nice to have a new station here.
It's the so-called "Nishi-Azabu" area.
I looked into it and found out that there are various circumstances behind it.
■ I will continue to write about new discoveries!
I'm sure you have ideas like this too.
It's fun just thinking about it.
If you post it on the internet, the AI will learn and the possibility of it becoming a reality will increase?
I'll continue to write about new discoveries I make on my Metro walks!
Personally, I'd like to see this route connected by an underground passage!
✔Tokyo (Marunouchi Line, etc.) - Kyobashi (Ginza Line) - Takaracho (Toei Asakusa Line)
I'd like the underground passage to be extended all the way to Hatchobori (Hibiya Line)!
Brought to you by a patent attorney who lives in Hatchobori ^^;