<繰り返される動作や一般的な動作について、好き・大好き・嫌い>

   *ingとto+動詞の原形に意味的な違いは無い。

1. 早起きするのは好き?

 

  Do you like getting up early?

      Do you like to get up early?

 

2. Stephanieは飛行機に乗るのが嫌いです。

 

  Stephanie hates flying.

      Stephanie hates to fly.

 

3. 私は人々に会うのが大好きです。

 

  I love meeting people.

      I love to meet people.

 

4. 私は待たされるのが嫌いです。

 

  I don't like being kept waiting.

  I don't like to be kept waiting.

 

5. 友人が職場に電話してくるのは好きではありません。

 

  I don't like friends calling me at work.

      I don't like friends to call me at work.

 

<現在や過去の状況を話す場合は"ing">

6. Danはvancouverに住んでいます。彼はそこに住むことを気に入っています。

 

  Dan lives in Vancouver now. He likes living there.

 

7. あなたは学生であることが好きですか?

 

  Do you like being a student?

 

8. 私が働いていたオフィスは最悪でした。そこで働くのが嫌でした。

 

  The office I warked in was horrible. I hated working there.

 

<like doing と like to do の違い>

9. 私は台所を掃除するのが好きです。

 

  I like cleaning the kitchen.

 

10. 好きなわけじゃないけど、出来るだけ頻繁にキッチンを掃除するのは好きです。

 

  It's not my favorite job, but I like to clean the kitchen as often as possible.

 

< enjoy と mind の後は ing しか入らない。>

11. 私はキッチンの掃除が好きです。

 

  I enjoy cleaning the kitchen.

 

12. 私はキッチンを掃除することを嫌だとは思いません。

 

  I don't mind cleaning the kitchen.

 

<would like, would love, would hate, would prefferの後はto+動詞の原形>

13. 数日間どこかへ行きたい。

 

  I'd(I would) like to go away for a few days.

 

14. 今夜、何がしたい?

 

  What would you like to do this evening?

 

15. 私は一人で休暇に行きたくありません。

 

  I wouldn't like to go on vacation alone.

 

16. 是非、ご家族にお会いしたいです。

 

  I'd love to meet your family.

 

17. 今食べたい?それとも後がいい?

 

  Would you prefer to eat now or later?

 

<like toとwould like toの違い>

18. 私はテニスをするのが好きです。(一般的にテニスが好き)

  

  I like to playing tennis.

 

19. 私は今日テニスがしたいです。

 

  I'd like to play tennis today.

 

<Would you mind ~ing?...mindの後はingが入る>

20. ドアを閉めていただけませんか?

 

  Would you mind closing the door, please?

 

<しなかったことや出来なかったことを後悔する時→I would like to have done...>

21. Anneに会えなかったのは残念だなぁ。。。彼女にまた会いたいなぁ。。。

 

  It's too bad we didn't see Anna. I would like to have seen her again.

 

22. どこかへ行きたかったんだけど、家のことで忙しかったからなぁ。。。

 

  We'd like to have gone away, but we were too busy at home.

 

23. 可哀そうなDavid!私が彼の立場だったら嫌だっただろうなぁ。。。

 

  Poor David! I would hate to have been in his position.

 

24. パーティーに行きたかったんだけど無理だった。

 

  I'd love to have gone away to the party, but it was imppossible.