Which season do you like?

 

My favorite season, hands down has always been spring. 

And I think what started me on spring being my favorite season is that 

I can smell fresh new leaves coming out trees 

and feel even our lives being reborn or 

given some new energy from the earth. 

Before the cherry blossoms are in full bloom, 

the first spring sign is a smell of daphne 

that makes me cheerful and delighted 

to get out of the bad winter season. 

It's just like the song, “My Favorite Things” 

in the movie “The Sound of Music.”

There is a line that goes, “Silver white winters that melt into spring.”

I really like this song. 

I practiced it to improve my English pronunciation and linking.

Being able to perfectly sing it is one of my goals 

in the process of learning English. 

Whenever spring is just around the corner, 

my singing voice gets louder and louder. 

Besides I didn’t get any allergies this spring. 

I am a super spring lover in 2020

 

私の大好きな季節は 断然 春です。

何が私を春好きにさせたのかと思うに、

それは木々から芽生える新鮮な新芽の香りをかぐことができ 

そして私たちの命が生まれ変わるのを 

または 地球から新しいエネルギーを与えられるのを

感じることができるからです。

桜の花が満開になる前.春の兆しは 沈丁花の香りです。

それは大変な冬を越してきた私を元気づけ明るくさせてくれます。

映画「サウンド オブ ミュージック」の中の歌「私のお気にいり」のようにです。

「春にむかって溶けていく 白銀の冬」

私はとてもこの歌が好きです。

英語の発音とリンキングを向上させるために練習しました。

この歌を完璧に歌えるようになることが 英語学習上のゴールの一つでした。

春がすぐそこにやってくる気配がするといつも

私の歌声はだんだんと大きくなります。

それに 今年の春はアレルギーがでなかったのです。

私は2020年の 春愛好家ということです。

 

皆さんは どの季節がお好きですか!?照れ