Dictation書き取り

 

I found a bottle on the beach today.

I saw it lying on the sand, and

I could see there was a picture of a castle inside 

(      ) (      ) (      ) (      ) it.

 

 

 

 

 

 

 

I found a bottle on the beach today.

I saw it lying on the sand, and

I could see there was a picture of a castle inside 

when I walked toward it.

 

私は今日浜辺で一本のボトルを見つけました。

それは砂の上に横たわっていて

歩いて近づいてみると

中にお城の写真が入っているのが見えました。

 

☆  ☆  ☆  ☆  ☆  ☆  ☆  ☆  ☆  ☆  

 

The bottle was old and very pretty.

I reached into the bottle (      ) (      ) (      )

and got the picture out.

 

 

 

 

 

 

 

The bottle was old and very pretty.

I reached into the bottle with two fingers 

and got the picture out.

 

そのボトルは古くてとても綺麗でした。

私は2本の指をボトルの中に突っ込んで

その写真を中から出しました。

 

☆  ☆  ☆  ☆  ☆  ☆  ☆  ☆  ☆  ☆  

 

I ran home to see if I could find the place (      ) (      ) (      ).

 

 

 

 

 

 

 

I ran home to see if I could find the place on the Internet.

 

インターネットでその場所をさがせるかもしれないと思って

走って家に帰りました。