#054 和訳:AURORA - Conqueror

 

 

【以下、歌詞および和訳】

Broken morning, broken nights and broken days in between

Open ground, the sky is open, makes an open scene (Oh, oh)

壊れた朝、壊れた夜と中間の壊れた昼

開けた地上、空が開けて、開けた景色を作る

 

Just like in fiction, in every addiction (Oh, oh)

Oh, fantasy's taking over, awake me

ただ物語のように、どれも心を奪われる

あぁ、夢想は引き継がれている、私は目を覚ます

 

I've been looking for the conqueror

But you don't seem to come my way

I've been looking for the only one

But you don't seem to come my way

征服者をずっと求めていた

でもあなたは私の方には来ないみたいね

そのたった1人を求めていた

でもあなたは私の方には来ないみたいね

 

Broken me and broken them

And you are broken too

Open ears, their eyes are open

Makes me call for you (Oh, oh)

壊れた私と、壊れた人々

それにあたなも壊れている

耳を広げ、人々の目が開く

私にあたなを呼んでくるようしむける

 

But there's no seduction, only destruction (Oh, oh)

Oh, fantasy, take me over and break me

でも魅力的なものはない。あるのは破壊だけよ

あぁ、夢よ、私を連れて行って、私を壊して

 

I've been looking for the conqueror

But you don't seem to come my way

I've been looking for the only one

But you don't seem to come my way

征服者をずっと求めていた

でもあなたは私の方には来ないみたいね

そのたった1人を求めていた

でもあなたは私の方には来ないみたいね

 

I feel alive

生きた心地がするの