#031 和訳:José González - Crosses

 

【以下、歌詞および和訳】

Don't you know that I'll be around to guide you

Through your weakest moments to leave them behind you?

Returning nightmares, only shadows

We'll cast some light and you'll be alright

We'll cast some light and you'll be alright, for now

君を導くために僕がそばにいるって分からない?

君が気弱になる瞬間を置いて通り抜けながら

いくつも見た悪夢を元あった場所に戻しながら、影だけを残して

僕たちが光を投じれば、君はもう大丈夫

僕たちが光を投じれば、君はもう大丈夫、今のところは

 

Crosses all over, heavy on your shoulders

The sirens inside you waiting to step forword

Disturbing silence darkens your sight

We'll cast some light and you'll be alright

We'll cast some light and you'll be alright, for now

至る所に見える十字架、君の肩に重くのしかかる

前に進むことを踏みとどまる君の中でサイレンが鳴る

君の視界を暗くする静寂をかき消しながら

僕たちが光を投じれば、君はもう大丈夫

僕たちが光を投じれば、君はもう大丈夫、今のところは

 

Crosses all over the boulevard

この広い並木通りの至る所に十字架が見える

 

The streets outside your window, over-flooded

People staring, they know you've been broken

Repeatedly reminded by the looks on their faces

Ignore them tonight and you'll be alright

We'll cast some light and you'll be alright

窓の外側に広がる通り、洪水のように人が溢れている

見つめてくる人々、彼らは君が前から壊れていることを知ってる

彼らの顔を見るたびに繰り返し思い出される

今夜は彼らのことを忘れるんだ、そうすれば君はもう大丈夫

僕たちが光を投じれば、君はもう大丈夫