#020 和訳:HAIM - Want You Back

 

【以下、歌詞および和訳】

Some things are long forgotten

Some things were never said

We were on one endless road

But I had a wandering heart

ずっと忘れていること

一度も言わなかったこと

2人は1本の終わりなき道の上にいた

でも私の心は迷っていたわ

 

I said we were opposite lovers

(Said it from the beginning) 

You kept trying to prove me wrong

(Said you'd always see it through) 

And I know that I ran you down

So you ran away with your heart

2人は正反対のカップルだと私は言ったわ

(最初から私は言ってたわ)

あなたは私の間違いをずっと証明しようとしていた

(あなたはいつも最後までやり遂げるって言ってたし)

私があなたを悪く言ったことも分かってる

だからあなたは心と共に逃げていった

 

But just know that I want you back

Just know that I want you back

Just know that I want you, I'll take the fall and the fault in us

I'll give you all the love I never gave before I left you

でもあなたに戻ってきてほしいってことだけは知っていて

あなたに戻ってきてほしいってことだけは知っていて

あなたが恋しいってことだけは知っていて

私が責任を負うし、罪も全てかぶるわ

あなたを置き去りにする前には無かった、全ての愛を捧げるわ

 

I know it's hard to hear it

And it may never be enough

But don't take it out on me now

'Cause I blame it all on myself

それを聞くのが難しいって分かってる

それにたぶん十分ではないなんでしょう

でも今は私に八つ当たりしないでよね

だって私自身責任を感じているのよ

 

And I had a fear of forgiveness

(Said it from the beginning) 

I was too proud to say I was wrong

(Said you'd always see it through)

But all that time is gone

No more fearing control, I'm ready for the both of us now

それに許すことが怖かったの

(最初から私は言ってたわ)

間違いを認めることは、プライドが許さないって

(あなたはいつも最後までやり遂げるって言ってたわね)

でもそんな時間は、もう終わり

もう抑えつけられることへの恐れはないわ。今は2人のために準備ができてる

 

But just know that I want you back

Just know that I want you back

Just know that I want you, I'll take the fall and the fault in us

I'll give you all the love I never gave before I left you

でもあなたに戻ってきてほしいってことだけは知っていて

あなたに戻ってきてほしいってことだけは知っていて

あなたが欲しいってことだけは知っていて

私が責任を負うし、罪も全て引き受ける

あなたを置き去りにする前には無かった、全ての愛を捧げるわ