さすがに、これは間違い!と思いながら、気持ちを落ち着かせようとしても、
あちゃ~~~~~、明日は朝から、時間をこの件で浪費するのね、
と思うと心拍数が上がる上がる・・・。
発表します
1月の電気代・・・
£20,233
×158円
=3,196,814円
さ、さ、3百万円超え~~~~
チャリン、チャリン、チャリン、チャリン、チャリン・・・
ちょっとぉ~~~
はぁあ?(脳内ザコシシショウさんご登場)
電気会社のMy Accountに表示されていた金額・・・
この手の間違いはイギリスでは、まあなくもない・・・でも、
近くで工事もしてるし、万が一、配線間違いで、どなたか我が家の電気使ってました?
なんて、頭の中は最悪の事態をあれこれ想像したり、打ち消したり、大忙し・・・。
とにかく、電気会社に連絡。
すでに夜9時半を過ぎているので、電話できず、チャット機能もロボット相手でメールしてくださいとのこと。
早速、
My account says that my Electricity usage in January is GBP20233, which must be wrong and this is clearly impossible to use for myself. You can easily accept this is wrong comparing to the previous usages since last September 2021 when I moved in here.
とホームページからメール。
なんとなんと、期待以上に速い対応!!!
20分ほどで担当の方から返信
Thank you for taking the time to get in touch with us.
I'm really sorry that you had to raise this with us however rest assured that I will do my best to assist you further.
I had a look into this and it seems like there was a confusion regarding the meter readings when the meter had clocked usage and restarted. I've gone ahead and removed the incorrect estimated readings that were causing the high consumption and I'm in the process of correcting your billing.
Once this is corrected you should receive the corrected statement.
Best wishes,
このあと、数分でMy Accountの表示も適正価格に変わりました!
あ~~~~~、よかった・・・。
迅速なご対応、本当にありがとうございました!
まだドキドキしてます、、、ふう、、、Never be bored。。。
最近、だらだらしていたので、かなりのショック療法となりました。