One


I can’t remember anything

 何も思い出せないよ

Can’t tell if this is true or dream

 これが本当なのか夢なのか分からない

Deep down inside I feel the scream

 心の奥底で、俺は叫び声を感じる

This terrible silence stops me

 この酷い沈黙が俺を止めるんだ

 

 

Now that the war is through with me

 今は、戦争が俺とともにある

I’m waking up, I cannot see

 俺は起きる、見えない

That there’s not much left of me

 俺に残されたものは多くない

Nothing is real but pain now

 本当なものは何もない、今は痛みだけ

 

 

Hold my breath as I wish for death

 息をとめる、俺は死を望んでいるんだ

Oh please, God, wake me

 頼むから、神よ、俺を目覚めさせてくれ

 

 

Back in the womb it’s much too real

 子宮に戻る、それはリアル過ぎる

In pumps life that I must feel

 ポンプの中での人生を感じるしかない

But can’t look forward to reveal

 でもそれを明らかにする見込みはない

Look to the time when I’ll live

 俺が生きる時の時間を見つめる

 

 

Fed through the tube that sticks in me

 俺に刺さったチューブから栄養を与えられ

Just like a wartime novelty

 戦時中の小説のように

Tied to machines that make me be

 自分になる為に機械に縛り付けられた

Cut this life off from me

 この人生から切り落として

Hold my breath as I wish for death

 息をとめる、俺は死を望んでいるんだ

Oh please, God, wake me

 頼むよ、神様、俺を起こしてくれ

 

 

Now the world is gone, I’m just one

 世界は去り、俺はただひとり

Oh God, help me

 神よ、俺を助けてくれ

Hold my breath as I wish for death

 息をとめる、俺は死を望んでいるんだ

Oh please, God, help me

 頼むよ、神様、俺を助けてくれ


- korn ver. - 

Translated by: Kumiko Moores


Darkness imprisoning me

All that I see

Absolute horror

I cannot live

I cannot die

Trapped in myself

Body my holding cell


Come on hit them on


Landmine has taken my sight

Taken my speech

Taken my hearing

Taken my arms

Taken my legs

Taking my soul

Left me with the life in hell


闇が俺を投獄している

俺の見るすべて

絶対的な恐怖

生きることができない

死ぬこともできない

自分自身に囚われた

身体 俺を支えている細胞


さあ、奴らをつぶせ


 地雷が俺の視界を奪う

 俺の発言を奪う

 俺の聴覚を奪う

 俺の腕を奪う

 俺の足を奪う

 俺の魂を奪う

 地獄での人生と共に残された