ラボパーティにとってとても大切な人が
亡くなってしまいました。

ニコルさんはラボ創成期より夏のキャンプ地である
長野県黒姫に住んで環境保護活動をされていました。
アファンの森はキャンプでも人気の
アクティビティのひとつでした。

今年の夏は子供達を連れて黒姫でニコルさんに
講演していただく予定だったので悔やまれて
なりません。

ラボパーティの作品もたくさん書いてくれました。
たぬき
すてきなワフ家
はだかのダルシン
サケ、はるかな旅の詩
フォークソング
などなど。

ご冥福をお祈りいたします。



Facing the sad news of passing the great 
Mr. C.W.Nicol away, I feel my deepest sorry 
for the loss.
He is one of the legend as an environmental 
activist, also known as an author of books 
for labo party.
I am deeply regretting to miss the chance to 
meet him in this summer at the labo camp.
My condolences go with everyone 
who loves him. May his soul rest in peace 
in Afan forest.