I wonder if I’m being real

僕は今正直になっているんだろうか
Do I speak my truth or do I filter how I feel?

ありのままの真実を話しているのか、何かを感じる前にフィルターをかけてるのか
I wonder, wouldn’t it be nice

素晴らしいことなんじゃないかって思う
To live inside a world that isn’t black and white?

モノクロの世界ではない世界で生きるのは
I wonder what it’s like to be my friends

僕の友達であることってどういう感じなんだろう
Hope that they don’t think I forget about them

彼らが僕に忘れられてると思ってないといいな
I wonder, I wonder

どうなんだろう


Right before I close my eyes

目を閉じる直前
The only thing that’s on my mind

僕が思うのはただ一つ
Been dreaming that you feel it, too

君にもいつかこれを感じて欲しいとずっと願っている
I wonder what it’s like to be loved by you, yeah

君に愛されるのはどんな感じなんだろう
I wonder what it’s like

どんな感じなのか
I wonder what it’s like to be loved by

愛されるのってどんな感じなんだろう


I wonder why I’m so afraid

なんでこんなに怖いんだろう
Of saying something wrong, I never said I was a saint

僕は聖人なんかじゃないのに、間違ったことを言うことがすごく怖い
I wonder, when I cry into my hands

手で顔を覆って泣くときに
I’m conditioned to feel like it makes me less of a man

男らしくなくなっちゃうと感じるのは不思議だ
And I wonder if some day you’ll be by my side

君が僕のそばに来てくれる時は来るのかな
And tell me that the world will end up alright

世界は無事に終わるよって言ってくれる日は
I wonder, I wonder

いつか来るのかな

 

Right before I close my eyes

目を閉じる直前
The only thing that’s on my mind

僕が思うのはただ一つ
Been dreaming that you feel it, too

君にもいつかこれを感じて欲しいとずっと願っている
I wonder what it’s like to be loved by you, yeah

君に愛されるのはどんな感じなんだろう
I wonder what it’s like

どんな感じなのか

I wonder what it’s like to be loved by you

君に愛されるのはどんな感じなんだろう
I wonder what it’s like to be loved by you, yeah

君に愛されるのはどんな感じなんだろう
I wonder what it’s like to be loved by you

君に愛されるのはどんな感じなんだろう
I wonder what it’s like to be loved by

愛されるのってどんな感じなんだろう

 

Right before I close my eyes

目を閉じる直前
The only thing that’s on my mind

僕が思うのはただ一つ
Been dreaming that you feel it, too

君にもいつかこれを感じて欲しいとずっと願っている
I wonder what it’s like to be loved by you

君に愛されるのはどんな感じなんだろう

 

 

***

 

 

I wonder.......?

「......かな?とおもう」という意味です。

私は使い方をきちんと習ったのは高校の授業ででした。

 

I wonder if ......? だと、

if以下の内容 なのかな? という意味になります。

例えば

I wonder if my crush will come to the party?

だと、

私の好きな人はパーティーに来るのかな? です。

 

I wonder 疑問詞(5W,1H) だと、

例えば歌詞にある I wonder what で説明すると、

I wonder what it's like to be loved bu you

君に愛されることはどんな感じなんだろう

I wonder what is her favorite food

彼女の好きな食べものはなんだろう

という感じになります。

what 何

when いつ

which どれ

where どこ

who 誰

how どう どんな     なんだろう

といった風に訳せます。

 

頭の中で考えるアクションは

think がさきに思いついてしまいがちですが、

wonderも使いこなせるようになると

表現の幅がぐっと上がるのでオススメですよ☺︎