Hmm-hmm, hey
Yeah, you look so happy walking down the street, don’t you, babe? (Don’t you, babe?)

道を歩いてるあなた、とっても幸せそう ねえ、そうでしょ?
Did you forget, you said that in this lifetime you could never get over me?
忘れたの?私のことは一生忘れられないってあなたが言ったんだよ
Are you over me? (Uh)
もう忘れられたの?

 

When I said I hope you’re happy, didn’t mean it
あなたが幸せならうれしいって言ったけど 本心じゃなかった
Never thought you’d be so good at moving on (On)
あなたって切り替えるのとてもうまいんだね 知らなかった
When I’m lying wide awake, you’re probably sleeping (Ha)
私が横になっても全然眠れない時 きっとあなたはぐっすりなんでしょ
And maybe what I’m thinking is wrong
私が間違ってるのかもしれないけど

 

I want you to cry for me, cry for me
私のために泣いてほしいの、泣いてよ
Say you’d d-d-die for me, die for me
私のために死ねるって言ってほしい ほら言ってよ
And if you can’t, then baby, lie for me, lie for me (Huh)
それができないのなら せめて私のために嘘をついて
‘Cause you haunt me when I’m dreamin’
だってあなたのせいで夢の中でも悩んでるんだもの
And it’s time you know the feeling
そろそろあなたもこの気持ちを知るべきだよ
So cry for me
だから私を思って泣いて

 

See that pretty life in pictures (Ha)
見てよ 写真に写ってるこの幸せそうな人生
See her lips erasing me (Mm)
彼女の唇が私を消す
You’re so good to her, it’s vicious
彼女に優しすぎる 私に対してひどいよ
Yeah, she should be thanking me
うん、彼女は私に感謝してるでしょうね
Who, who’s gonna touch you like me?
私みたいにあなたに触れる人が他にいると思う?
Yeah, tell me, who?
いるなら言ってみなよ、誰?
Who can make you forget about me? (Oh)
誰があなたから私のことを忘れさせられるっていうの?

 

When I said I hope you’re happy, didn’t mean it (Didn’t mean it, yeah)
あなたが幸せならうれしいって言ったけど 本心じゃなかった
Never thought you’d be so good at moving on (On)
あなたって切り替えるのとてもうまいんだね 知らなかった
When I’m lying wide awake, you’re probably sleeping (Ha)
私が横になっても全然眠れない時 きっとあなたはぐっすりなんでしょ
And maybe what I’m thinking is wrong

私が間違ってるのかもしれないけど

 

I want you to cry for me, cry for me
私のために泣いてほしいの、泣いてよ
Say you’d d-d-die for me, die for me
私のために死ねるって言ってほしい ほら言ってよ
And if you can’t, then baby, lie for me, lie for me (Huh)
それができないのなら せめて私のために嘘をついて
‘Cause you haunt me when I’m dreamin’
だってあなたのせいで夢の中でも悩んでるんだもの

And it’s time you know the feeling
そろそろあなたもこの気持ちを知るべきだよ

So, baby, won’t you cry for me, cry for me? (Cry for me)
だから私のために泣いて?泣いてくれない?(泣いてよ)
Say you’d d-d-die for me, die for me (Oh, won’t you cry?)
私のためなら死ねるって言ってよ(え、泣いてくれないの?)
And if you can’t, then baby, lie for me, lie for me
それができないのなら せめて私のために嘘をついて

‘Cause you haunt me when I’m dreamin’
だってあなたのせいで夢の中でも悩んでるんだもの
And it’s time you know the feeling

そろそろあなたもこの気持ちを知るべきだよ

So cry for me

だから私を思って泣いて

 

Why won’t you cry?
なんで泣かないの?
Tears in my eyes, yeah
私は泣いてる
And you’re okay, you’re okay
あなたは平気なの、平気なのね
How can you be okay?
なんで平気でいられるの?
No, why won’t you cry?
わからない なんで泣かないの?

 

I want you to cry for me, cry for me (Oh, yeah)

私のために泣いてほしいの、泣いてよ
Say you’d d-d-die for me, die for me (Me)

私のために死ねるって言ってほしい ほら言ってよ
And if you can’t, then baby, lie for me, lie for me

それができないのなら せめて私のために嘘をついて
(Baby, lie for me, lie for me)

(お願い、嘘でもいいから)
‘Cause you haunt me when I’m dreamin’

だってあなたのせいで夢の中でも悩んでるんだもの
(Haunt me when I’m dreamin’)

(夢の中でも苦しいの)
And it’s time you know the feeling

そろそろあなたもこの気持ちを知るべきだよ
(And it’s time you know the feeling)

(もうこの気持ちがわかったでしょ)
So, baby, won’t you cry for me, cry for me? (Cry out, yeah)

だから私のために泣いて?泣いてくれない?(泣いてよ)
Say you’d d-d-die for me, die for me (Cry out, yeah)

私のためなら死ねるって言ってよ(そう、泣いちゃえ)
And if you can’t, then baby, lie for me, lie for me

それができないのなら せめて私のために嘘をついて
‘Cause you haunt me when I’m dreamin’

だってあなたのせいで夢の中でも悩んでるんだもの
And it’s time you know the feeling (Oh, baby)

そろそろあなたもこの気持ちを知るべきだよ
So cry for meCry for me

だから私のことを思って泣いてよ

 

 

 

***

別れてから切り替えられないでいる女の子と、

「君のことは一生忘れられない」なんて言ったくせに

すぐ違う女の子と付き合った男の子の歌です

 

自分を思って泣いて欲しいし

自分のためなら死ねるって言って欲しい

でもそれが叶わないなら

嘘でもいいから

自分を思って泣いてるし、自分のためになら死ぬよって

言って欲しい

なんで私がまだこんなに悲しんでいるのに

あなたは全然平気なの?

 

って、切ないです、、、