No, I think I'll stay in tonight

いや、今日は家にいようかな
Skip the conversations and the "Oh, I'm fine"s

会話や「元気だよ〜」なんてやりとりはパス
No, I'm no stranger to surprise

ううん、こんなことで驚くほど無知じゃない
This paper town has let me down too many times

この薄っぺらい街にたくさん失望させられてきたもの


Why do I even try? Give me a reason why

なんで私まだ頑張るんだろう?理由を教えてよ
I thought that I could trust you, never mind

あなたは信用できると思っていたけど、もう気にしないで
Why all the switching sides? Where do I draw the line?

なんでみんな急に裏切るの?どこで線引きをすればいいの?
I guess I'm too naive to read the signs

私はそういうのを察するには純粋すぎてダメみたい

 

I'm just lookin' for some real friends

私はただ本当の友達が欲しいだけなのに
All they ever do is let me down

みんながすることといえば私を失望させるだけ
Every time I let somebody in

私が誰かに心を開くたびに
Then I find out what they're all about

彼女たちがどういうつもりなのかわかる、その繰り返し
I'm just lookin' for some real friends

私はただ本当の友達を探してるの
Wonder where they're all hidin' out

みんなどこに隠れてるんだろう
I'm just lookin' for some real friends

私はただ本当の友達を見つけたいの
Gotta get out of this town

早くこの街から出なきゃ

 

Oh, oh
Oh, ah

I stay up, talkin' to the moon

夜更かしして月に話しかける
Been feelin' so alone in every crowded room

人のいる空間はどこでも孤独に感じるの
Can't help but feel like something's wrong, yeah

何かがおかしいような気がしてならないの
'Cause the place I'm livin' in just doesn't feel like home

だって私がいるところは私の居場所って感じがしないから

 

I'm just lookin' for some real friends

私はただ本当の友達が欲しいだけなのに
All they ever do is let me down

みんながすることといえば私を失望させるだけ
Every time I let somebody in

私が誰かに心を開くたびに
Then I find out what they're all about

彼女たちがどういうつもりなのかわかる、その繰り返し
I'm just lookin' for some real friends

私はただ本当の友達を探してるの
Wonder where they're all hidin' out

みんなどこに隠れてるんだろう
I'm just lookin' for some real friends

私はただ本当の友達を見つけたいの
Gotta get out of this town

早くこの街から出なきゃ

 

I just wanna talk about nothin' with somebody that means somethin'

なんでもない話を、大切な人としたいの
Spell the names of all our dreams and demons for the times that I don't understand

友達と夢や悪夢に名前をつけるの 私がまたわからなくなったときのために

Tell me what's the point of a moon like this when I'm alone again

こんな月があっても、一人ぼっちじゃなんの意味もないじゃない
Can I run away to somewhere beautiful where nobody knows my name?

もう私のことを知ってる人がいない綺麗なところへ逃げ出してもいい?

 

I'm just lookin' for some real friends

私はただ本当の友達が欲しいだけなのに
All they ever do is let me down

みんながすることといえば私を失望させるだけ
Every time I let somebody in

私が誰かに心を開くたびに
Then I find out what they're all about

彼女たちがどういうつもりなのかわかる、その繰り返し
I'm just lookin' for some real friends

私はただ本当の友達を探してるの
Wonder where they're all hidin' out

みんなどこに隠れてるんだろう
I'm just lookin' for some real friends

私はただ本当の友達を見つけたいの
Gotta get out of this town, yeah

早くこの街から出なきゃ

Oh, oh
Oh, ah

 

 

 

***

CamilaはもともとFifth Harmonyと言うガールズグループのメンバーだったことは有名な話ですが、Camilaの脱退の理由の一つにメンバーとの不仲もあると言う噂があります。(※メンバーの誰も名言をしているわけではありませんが)

 

私ももともとはFifth Harmonyのファンでしたが、

確かにCamila脱退の前はあまり雰囲気がおかしい気がしました、、、

 

そんなcamilaが歌う

Can't help but feel like something's wrong
'Cause the place I'm livin' in just doesn't feel like home

は Fifth Haronyを指している気がするんです

 

今私のいる場所(Fifth Harmony)はホームって感じがしない

落ち着かないし安心でくる場所じゃないし辛い

みたいな

 

これはあくまで私が感じたことですが、

あの中でCamilaは本当に孤独で辛い思いをしていて

ソロになってからもこの曲を作らずにはいられなかったのかなー

って思いました。

 

友達はたくさんいても、心を開ける友達がいなかったり

学校がつまらないと感じていたり

社会人になって友達が減ったり

友好関係について悩むことはたくさんありますが

この曲はそんな人たちの味方になってくれるいい曲だと思いました!