父の米寿バースデー 元気でいてくれてありがとう | 小学生から英検にもチャレンジ リ・フレイムYoshi

小学生から英検にもチャレンジ リ・フレイムYoshi

英語講師のYoshiです!英語で楽しく素直に表現することは、新しい自分発見につながります!
リ・フレイムでは小学生のお子様から『自立』『元気』の英会話や英検の学びを通して、well-beingを味わっていただきたいと願っています!

 

 

 

 

 

父の誕生日でした。

 

お店の雰囲気や色々考えながら、

 

中華専門店でお祝いすることにしました。

 

 

 

 

 

もう6年も前のことですが、その頃は体調を崩し、

 

精神的にも身体的にも大変な時期でした。

 

少しでも具合が悪くなると不安になり、私に電話がかかってきて、

 

夏なら1時間半、冬になると3時間かけて蜻蛉返りで様子を見に行くという生活が1年ほど続きました。

 

 

 

 

父は「絶対に息子たちの世話にはならない!」

 

と言っていましたが、

 

限界を感じ、近くに越してきてくれました。

 

 

 

 

 

最初は越してきたら直ぐに入院を覚悟していたのですが、

 

息子である私のそばにいると、みるみる元気になってきて、

 

今では電動自転車であちこち巡って楽しんでいます。

 

 

 

 

本当はちょっとやめてほしいんですが(笑)、

 

安心って本当に大きいんだなと感じました。

 

これからも一日も長く元気で楽しく過ごしてほしいなと願う一日でした。

 

 

 

 

 

 

元気でいてくれてありがとう〜

 

 

 

 

 

 

英語クラスご紹介をインスタグラムでもご紹介していますよろしければご覧ください

 

 

It was my father's birthday.

While considering various options and the atmosphere of different places, we decided to celebrate at a Chinese specialty restaurant.


It's been six years since then, but at that time, he was dealing with health issues, both mentally and physically challenging times. he would feel anxious at the slightest discomfort, and my father would call me. This routine continued for about a year, with me traveling for an hour and a half in the summer and three hours in the winter just to check on him whenever he felt unwell.

Despite my father insisting, 'I will never be a burden to my sons!' he eventually felt his limits and decided to move closer to us.

Initially, we anticipated him being hospitalized shortly after moving, but being around me, his son, he miraculously regained his strength. Now, he joyfully travels around on an electric bicycle, enjoying various places.

I secretly wish he would take it easy a bit (laughs), but I truly realized the significance of peace of mind.

I hope he continues to stay healthy and happy for many more days to come.


Thank you for staying well and lively!