訃報 | 闘病日記 by moppu

闘病日記 by moppu

何処にでもいる、つまらない男の生きた歴程。
長い間の御厚情に感謝します。

クリスマスにお別れの言葉を交わした宣教師が急逝されたとの連絡が来ました。

念願だったフロリダへ移られてから、僅か1週間後のことだったそうです。

ご遺体は、生まれ故郷のワイオミングで埋葬されるそうです。


彼は、私にとって人生の師でした。

今日から一週間、彼の為に祈りたいと思っています。


以下の文は、彼にあてた私からの追悼文です。

スルーしてください。


To my master


It knew you had started on a journey to under of the god by mail from Samiel Herr.

I also will depart this world in the future too not far.
I of no believer think that I cannot go to under of the god perhaps. Meeting you became a wish not fulfilled.
Therefore, I want to present the word of the sorrow of parting to you in this place.

You were able to go to the place where my hand did not reach though only one month had passed since it separated from you.
Having promised the recovery and the reunion of health each other at night of the congratulation association of that Christmas has become a faraway dream.
You showed the road where the person had to live in me.
The importance of the belief in the person was taught.
Large Tosa of the life was taught.
All are thanks.
Please spend it quietly in under of the god.
I want to pray for today for you all day long.


Your apprentice Joseph