System Engineer, Iwamoto-san | サイバーエージェント 公式エンジニアブログ
こんにちは。2011年新卒入社のNegishiです。

今回の記事の筆者は、ソーシャルゲーム事業部のエンジニア統括をしている、Iwamotoさんです。

Iwamotoさんは2010年の5月に中途で入社し、これまでフィーチャーフォン向けゲームの開発に従事してきました。
現在は、スマートフォン向けの新規ゲームの開発をしております。


Iwamotoさんは元々SIerとして働いていましたが、「現役の技術者として開発を続けたい」という思いから、ウェブ業界に転職をしました。
システムの全体に関われるのも、この業界の魅力だそうです。


さて、今回の記事は、ゲームの開発で実際に使用している「OSキャッシュの便利な方法」についてです。
それではどうぞ。



Hi everyone. I am Negishi, a 2011 university graduate working at CyberAgent.

This weeks article was penned by Iwamoto from the social game division.
Iwamoto entered CyberAgent in May 2010, bringing with him extensive
experience relating to feature phone social game development. He is
currently working on the development of new smartphone games.

He originally worked as an system integration engineer but, motivated by
a desire to be more actively involved in development, he moved on to web
development. He is particularly interested in web development and is
particular to being involved in the entire development flow.

This article is about something that we are actually using in game
development, "A convenient OS cache method". Please enjoy the article!