September 6.(Fri)









時々「パパ絵本読んで〜」と、パパにお願いするかんちゃん。
Kan sometimes askes his daddy to read the book.









「え、これ長くない?」と文句をぶつぶつと言いながら読むパパ。笑
Daddy is complaining about the book.
But he reads it.









パパの読み聞かせを遠くから聞いてると、抑揚ゼロ、そして超高速。笑
I hear him reading it.
He reads super quickly and no intonation.









早く終われ〜という気持ちが全開です!笑
He wants to finish reading the book.









しかも、パパは視力が悪いもんだから、めちゃめちゃ絵本に顔を近づけて読むんです。
かんちゃんはほとんど絵が見えてません。笑
And his face is close to the book during read it.
Kan can not see pictures.








かんちゃんはというと、意外とパパの読み聞かせも楽しそうです。
自分のお気に入りページでは笑ってるし、パパに「これはこうなんだよ」と説明したりしていました。
But Kan is enjoy that.
Rough his fevorite point, and he explains things of the book for daddy.












『やさいさん』 tupera tupera












先日、かんちゃんがパパにこの本を読んでもらっていました。
Kan was read this book by daddy the other day.










なぜか、パパがカタコトで読んでいました。
「ヤサイサン、ヤサイサン〜」
I couldn't figure out why his intonation is close to English.










なんでかな〜と思ってたんですが、多分作者がtupera tupera という海外の人だと思ったみたいです。笑
I had questhon.
But I understood that he thought writter of this book is foreigner.
Because writter's name is tupera tupera.









パパ可愛い〜❤️
Daddy is so adrable.










つっこむともう読んでくれなくなりそうなので、教えてません。笑
I didn't tell him that true.
Maybe he will not read if he knows it.,








★今日の英語
文句を言う:complain
抑揚:intonation








Thank you.