ネズミちゃんの話を昨日書きました。

I wrote about the rat in last article yeaterday.


私は昨日会社の施設管理課に電話しました。

I called Building Management Dept. in our company yeaterday.


彼等はオフィスに来て、机の下に罠を仕掛けていきました。

They came our office and put some trap under the our desk.


今朝、2匹のそれが罠にかかっていました。

Today's morning, two rats were caught in the trap.


でも・・・・ その事実が私を不安にさせました。

However, the fact is become anxious for me.


大抵、ネズミちゃんはとっても賢いので、簡単には罠にかかりません。

Usually the rat is not caught in the trap easily. Because they are very wise.


2匹のネズミちゃんが罠にかかったということは、私の想像以上に沢山のネズミちゃんがオフィスにいるということです。

It is that there are a lot of rats in our office more than my imagination that two rats were caught in the trap.


いつまで続くのでしょうか・・・・

I don't know how long will it last.....