Hello,

Last weekend I got to experience my first Fuji festival. It was a great day out with lots of good food, drink and fun. I was impressed by a line of people in the street performing the same synchronized dance. The line of people stretched as far as I could see, and they were all dancing a traditional Japanese dance in perfect synch with each other. It was such a hot day, a glass of chipped ice was an especially nice and welcome relief from the heat. There were two stages in central park where we saw an eclectic mix of different dance styles, from traditional to break dancing. The day ended with a magnificent fireworks display. We found a good spot to watch from the bridge. There were so many beautiful fireworks set off, I wonder how much they cost! All in all it was a great day out, I`m looking forward to next year’s festival already.

Alan

みなさん、こんにちは♥akn♥
先週は、初めての富士祭り花火を経験しました。たくさんの美味しい食べ物や、飲み物の屋台があって、とても楽しかったです。列になって、チームでそろった踊りをしているパフォーマンスに感動しました。その踊りの列は、ずっと遠くまで続いていていました。
お祭りの日はとても暑かったので、かき氷かき氷が最高においしく、暑さを逃がしてくれました。
中央公園では、2つステージがありました。伝統的な踊りとブレイクダンスを融合したダンスをみました。祭りの最後は、最高にきれいな花火で締めくくられました。どれぐらいお金がかかるのかドルと思いました。
とてもいい日が過ごせました。すでに来年の祭りが楽しみおんぷです。

アラン・フィリップス