Hello,

It`s Wimbledon time again this year. The worlds most famous tennis tournament means summer has arrived. I always associate Wimbledon with nice hot summer weather when I was living in Ireland. Being in Japan, it has been hot for several weeks now, so I almost forgot it was happening last week! I am trying my best to follow the tournament this year, but it`s held in London, England so due to the time difference I don`t get to watch many games. I have heard there are already some strong players out in the early stages, such as Federer, Nadal and Tsonga, so we might see a new rising star win it this year.
I was an avid tennis player when I was younger, but I stopped playing for a few years. I am now starting to play again here in Fuji. It`s difficult to get back the skills I used to have, but I am slowly re-learning everything and having great fun!

Alan

みなさん、こんにちは。
今年のウィンブルドンテニスボールの時期がきましたね。
世界で一番有名なテニスの大会です。
この時期になると、夏ひまわりがきたなと思います。
アイルランドでは、ウィンブルドンが始まる時期にちょうど、暑くなり、とてもいい天候になり夏を感じます。
日本は、もうかなり前から暑いので、先週にウィンブルドンが始まったことを、もう少しで忘れそうでした。
これから、トーナメントの動向を頻繁にチェックしていきたいと思います。
ただ、今年はロンドンで開かれていて、時差があるので、あまり多くのゲームをみることができなさそうです泣き1。私がきいたところでは、すでに早い段階で、強い選手、フェデレル、ナダル、ソンガなどが姿を消したようです。なので、今年は新たなスタースーパーマリオが誕生しそうです。
私は若いころは、熱烈なテニスファンでしたが、何年か前からテニスをやらなくなりました。
しかし富士にきて、またテニステニスボールを始めています。前のような間隔がもどるのは難しいですが、ゆっくりと感を取り戻していきたいと思っています笑顔

アラン・フィリップスte