Hello everyone,


Summer is truly here at last! It`s getting very hot here in Fuji, and I now realise what people meant when they said it gets humid here. Where I am from, we get warm, dry weather in Summer, In Japan it`s certainly much hotter and more humid too. In Ireland we don`t have air conditioners, we just open a window if it`s warm. I see how air-con is essential in Japan. It will take me a while to get used to this heat, but I am looking forward to getting a tan from the sun. Another reason we know it`s Summer is because the insects are getting big now. I have seen some big spiders this week! I am going to visit Izu at the weekend so we will go on a nice hike outside, hopefully it will stay sunny until then. I hope you enjoy your week and make the most of this nice weather.


Alan


みなさん、こんにちは。

ついに、夏が来ましたね。富士はとても暑くなってきました。

じめじめもしてきました。

私の国(アイルランドアイルランド)は、夏に温かくなると乾燥します。

日本の方が断然に暑いですし、むしむしします。

アイルランドでは、エアコンはありません。

窓をあけるだけです。

日本ではエアコンが必需品ですねエアコン

この暑さになれるのには少し時間がかかりそうですが、日焼けできるのが楽しみですsei

あと夏だと感じることは、大きな虫をよく目にするようになったことです。

今週、何匹か、大きなスパイダーをみましたコワイ…

私は今週末は、伊豆へ行く予定です。

ハイキング歩くをするので、天気がこのまま晴れていてほしいですね。

皆さんもよい週をお過ごしくださいakn


アラン・フィリップス