フレンチカナダの旅 | Mariと猫の睡蓮のブログ

Mariと猫の睡蓮のブログ

2015年7月16日に里親募集型猫カフェから引き取り、わが家にやってきた猫、睡蓮。♀。

猫とわたしの日常。


寝てるときはケンカしない。笑

They get along well only when they are sleeping.



ハッピーはお行儀よく、すやすや。

睡蓮の寝相。。 

Look the way they sleep. So different.lol


この週末は、三日間使ってフレンチカナダの旅に行ってきました!
Quebec city, Montreal, Ottawaを巡るバスツアーです。

一番印象に残ったのがQuebec city。

I went to French Canada 3-day bus tour and visited Quebec city, Montreal and Ottawa.

The most impressive one was Quebec city.


夜中に着いたんですが、夜景がめっちゃキレイキラキラ

We arrived at night and found this beautiful view.

それからアメージングな出会いもありました。

夕食を食べるために友達と街に出たんですが、ガイドブックでマークしておいたレストランにどうやったら辿り着けるかわからず、地図とにらめっこしていたら、親切なおじいさんが声をかけてくれました。

そのおじいさん、Peterも夕食を食べに行くところだったらしく、一緒に食べようよってなり、


おしゃれなレストランのこんな大きなチキンのプレートをご馳走してもらっちゃいましたガーン

Peterは70年代に神田外語学院というところで英語教師をしていたらしく、そこでの5年間がものすごく良い思い出として残っているようです。

ホテルへ戻るタクシー代まで出してくれようとしていましたびっくりアセアセ(お断りしましたが)

「日本が大好きだから、日本人がケベックに来てくれたことが嬉しいから良いんだよ~ほっこり
って。

良い人すぎ!えーんえーん

We met a kind old man, named Peter, when we were trying to figure out how to get to the restaurant that is on my guide book.
He was also on the way to his dinner and he invited us to one nice restaurant.
And he bought us dinner!

He had taught English in Japan in 1970s and he said he loves Japan and he is glad that Japanese visited Quebec city.

I couldn't thank him enough.
What an amazing experience!


Quebec cityのノートルダム教会。

The Notre Dame church in Quebec city.


六本木ヒルズ…ではなく、オタワです。
後ろの教会もまたノートルダム教会。

We have the same spider statue in Poppongi.
The church behind is another Notre Dame church.




綺麗でした!
It was beautiful!



それからカナダの首都オタワなので、
Because Ottawa is the capital city...



ジャスティン・トルドー首相クッキーを見つけたりしました。

We found prime minister cookie.lol




そしてなが~~いバスの旅を終えて、睡蓮と再会ラブラブ

After the loong bus tour, I finally came back to my lovely little one.


この三日間、ルームメイトが睡蓮のお水をかえるなどの面倒を見てくれました。ありがとう~!

While I was away, my roommate took care of her. Thanks!



旅行明けの今日は朝ヨーグルト食べて以来ずっと寝てましたzzz 歳ですね~

And I am sleeping all day today.
I am old..