こんにちは。

素晴らしいwebページからメッセージをもらいました。
シェアしてくて、ブログに掲載しますので、是非見てみて下さい。


まっすぐに胸を打たれた・・・

僕らは日々のなかで、なにを求め、どう生きたらいいのか、時に見失ってしまう。見失っていることにすら、気付かずに

4人の盲目の人に「美しいとはどういうこと?」と聞いたインタビュー動画「How The Blind See Beauty 」は、みんなにとって、いま僕らがいる場所、そしてどこへ向かっているのかを

もう一度、やさしく問う大切な瞬間になるとおもう。




目を閉じると、優しく穏やかな光が見える。僕は色がどんなものかわからないけど、目が見えないってことはこんな感じだと思う。だから「美しい」っていうのはいまの僕にとって、とてもシンプルなこと
When I close my eyes, I see a gentle light. I have no concept of the color. I just want to state that I have no sight. So “Beauty” for me now, means real simple things. I mean, just the simple things,





例えば、朝目覚めて、目を開けると、鳥達が窓の外で囁いているのが聞こえる。なんか・・・生きているっていうのを感じることなんだ
just… opening my eyes in the morning, and listening to the birds outside my window chirping, I mean it’s a… It’s a feeling that I’m alive…


私にとって「美しい」とは、人柄や、個性や、人々が “すること”。つまり・・・みんな自身かな
To me, “Beauty” is character, personality, the way people carry theirself. Basically, its just the way the person is, you know,


みんなの内面の美しさや、チャーミングなことが見えた時にそれを感じるの。私を気遣ってくれたり、助けてくれたり
and some people could be very pretty and beautiful inside just by the way they… they carry theirselves or help or concern about my situation and stuff.


「美しい」とは、体験のことだと思う。それは例えば、えーと、出来立てのクッキーの匂いや、あたたかな風が肌を撫でていく時や
I think “Beauty” is experience. So, an experience, oh, I mean by that is, you know… the smell of warm baked cookies, the the warm breeze against your skin,


庭を歩くときに、芝生を足の下に感じたりするとき
and the feel of grass underneath your feet when you're, you know, walkin’ in the front yard…







海岸へ行って、砂浜に座っているとき・・・私にとって「美しい」とは、そのとき海はどんな姿をして、空はどんな風に広がっているんだろうって想像したり・・・それが私にとって美しいということ
Going to the beach, and sitting by the shore, to me, is“Beauty” and just imagining what the ocean looked like right now, and what the sky looked like, that’s Beauty for me.


時には、圧倒的にさえ。すべての人にとって、”生きる” とは “感じること” じゃない?毎日は、すべて、感じること、だと思うの
At times, it could be overwhelming because when you blind, your life just consists of nothing but feelings? Every day is a feeling.


目が見えないことは、神の贈り物だとおもっているんだ。僕はその人がどの国の人かなんてどうでもいいし、どのくらい背が高いとか、体が大きいとか小さいとか、そんなことより
I feel that losing my sight has been a blessing, which means I don’t care what nationality somebody is, I don’t care how tall somebody is, I don’t care how big or small they are.


その人が、自分自身に素直であることが、美しいことだと思う
A person is beautiful because they are true to themselves.


私には3人の子供、ええと、12歳と、9歳と、3歳になったばかりの娘、みんな美しいわ
I have three babies ..uh..twelve and nine , and my daughter just turned 3, and to me they are all beautiful,


どんな姿をしているのか私にはわからないけど、私に見える “内側” ・・・みんなとても美しいの。そう、子供たちは私自身、私のすべてなの
and I don’t even know what they look like. they are beautiful inside, they are me, you know, they are me…


「美しい」とは静けさ。「美しい」とは平和な時
Beauty for me is calm, beauty for me is peace.


「美しい」を楽しむのに、眼が見えないといけないなんて、私はそう思えないのよ。それが、私にとって「美しい」ってこと
I don’t really believe I need my eyes to enjoy beauty, that’s beauty for me.


人々が、お互いのことを思い合ったり、親切にしたり、そんなとき「美しい」とは、生きていることを実感することだと思う。楽しさや喜びを見つけたり、僕はそういうことが、この世界でもっとも「美しいこと」だと感じる
But it’s also people being and doing what is right, what is good, and caring about each other. Beauty is an experience of living and you know, finding joy, I feel like joy is the most beautiful thing in the world.



”生きる” とは “感じること” じゃない?毎日は、すべて、感じること、だと思うの。
この言葉、これこそが体を持った経験をする事での、大切な心のセンサーですよね。

素晴らしいですね!



今、この瞬間、毎瞬、感じる事を感じて、楽しみましょう!



愛と感謝と光を込めて



$LICA & FUMITOのブログ
スピリチュアル ブログランキングへ
いつも読んで頂きありがとうございます。一人でも多くの方に届けられたと思っています。
一日一回この写真にクリックしてもらえると嬉しいです。