虹の彼方へ、想いをこめて。

 

 

 

 

 

 

Somewhere over the rainbow

Way up high

There's a land that I heard of

Once in a lullaby

 

どこか遠く

虹の彼方の空高くには 夢の国がある

むかしね 子守唄できいたの

 

 

 

Somewhere over the rainbow

Skies are blue

And the dreams that you dare to dream

Really do come true

 

虹の彼方のどこか遠く

空は青くて そこはね

あなたの願い あなたの夢が 叶う場所

 

 

 

Someday I'll wish upon a star

And wake up where the clouds are far behind me

Where troubles melt like lemon drops

Away above the chimney tops

That's where you'll find me

 

わたしは願う お星さまに お祈りするの

目を覚ますと そこは雲さえみえぬ遠い空

あなたの悲しみも 怒りも

レモンの雫となって溶かしてくれる

 

わたしは 煙突の上にのぼって

遠い空を見上げるよ

あなたはわたしをみつけてくれるかな

 

 

 

Somewhere over the rainbow

Bluebirds fly

Birds fly over the rainbow

Why then, oh why can't I

 

どこか遠く 虹の彼方の空高くには

青い鳥が飛んでいる

青い鳥はあなたのところへ飛んでゆけるのに

わたしは飛べない

 

 

 

If happy little bluebirds fly

Beyond the rainbow

Why oh why can't I

 

幸せの青い鳥は

空高く あなたの元へ飛んでゆく

虹の彼方へ飛んでゆく

わたしもいつか飛んでゆきたい

その場所へ あなたのところへ

 

 

 

 

「Over The Rainbow」

曲 ハロルド.アーレン

詞 E.Y.イップ.ハーバーグ

訳 麻生裕華

 

 

 

 

 

by OVERHEAT THE RAINBOW