おとといは第70回高円宮杯全日本中学校英語弁論大会にご招待いただきました。

英語のレベル、スピーチの内容、デリバリーも全てレベル高くて素晴らしかったです!

皇太子ご夫妻、高円宮妃殿下のご出席のもと行われたレセプションパーティー。

貴重な体験でした。

実は私も高校時代にはインターナショナルスクールのスピーチコンテストで優勝した事がありました。その事を思い出しながらの1夜でした!

優勝された方おめでとうございます!また参加されたすべての方に敬意を表します。


On Friday, I was kindly invited to attend the 70th H.I.H Takamado All Japan Inter Middle School English Oratorical Contrest ! 

What an honor to be in the same room as his imperial highness crown Prince and Princess as well as Princess Takamado. It was such a wonderful experience. 

The winners of the speech contest were all fantastic. I was extremely impressed by their English level, content and of course their delivery. 

Actually when I was in high school I participated in several speech contests among the Kanto Plains International Schools and won on a few occasions! Last Friday reminded me of myself back in High School. 

Congratulations to all the winners and everyone who participated! 

Love love love 
Amy