昨日はブラジルのシンガーJoyce Moreno のライブをブルーノート東京で観に行きました!音譜




ロングなホワイトドレスで登場したジョイス!

素敵なブラジリアンジャズの歌声に感動しました!ラブラブ

彼女が始めてレコーディングを行ったのは16歳のときで、現在66歳なので、50周年と言うことです!すごーい!

ニューアルバムのタイトルが「ハイス」。ステージでJoyceも日本語で説明をしていました「わたしのルーツ」!

Last night I spend a lovely evening at Blue Note Tokyo listening to the brilliant Brazilian singer Joyce Moreno! 

She wore a beautiful long white dress which perfectly matched her amazing voice. 

She had her first recording session at age 16 and she is now 66 - meaning she has been in the professional musical world for 50 years! Wow!

Her new album 「Raiz」means Roots and during her show she took us back to her musical roots. 

Joyceさんかわいい!(でも私はどこ見てるの⁉︎) 




この間わたしのラジオ番組でもオンエアーしました曲「Meu Piao」「私のコマ」と言う意味らしいです!この曲は子供の頃歌っていたそうです!アップテンポで楽しい曲です。

そういう歌もありましたが、もっと大人っぽうセクシーでロマンチックな曲も聴けて、最高な空間でした!

Joyceは歌いながらギターを演奏して、バンドにはピアノ、チェロ、そしてだんなさんがドラムスとパーカッションを演奏していました!

あとは、ブラジルでは、アフリカンブラジルの文化も大事なので、それにインスパイアされた曲も良かったです。

The song "Meu Piao" which we played on my radio show the other day apparently means "my toy top" and she said she used to sing that as a child! Great upbeat song. Fun jazz!

She also had some very moody romantic songs too. I had shivers up my spine. 

Joyce sang while playing her guitar and in her band there was a piano, a cello and her husband on the drums and percussion. 

She also had songs inspired by the Brazilian African culture in Brazil. Such a great mix of cultures and music! 

あとは英語や日本語にはない「r」の発音がすごくかっこよかったです!rrrr の歌い方が真似したくなります!

ジャズ好きな方にはオススメ! Joyce Moreno Best Album "Joyceful". 




ニューアルバム「Raiz」!




I also love the way she rolls her "r"s. Very sexy! 

Please check our her best album "Joyceful" as well as her new album "Raiz"!! 

Love love love
Amy