ラブラブHi 皆さん!

昨日は新潟県湯沢町苗場スキー場で開催された日本最大のロックフェス"Fuji Rock Festival" に行きました!

少し雨でしたが、山の空気が綺麗で気持ちよかったですよ。

Hi everyone! 

Yesterday I went to Fuji Rock Festival which is Japan's biggest rock festival held in Naeba! 

It was raining a little bit but the mountain air was so clean and refreshing! 




たくさんのアーティストを観ましたが、印象的だったのは、まずアウスゲール。彼はアイスランド出身で、じつは彼のライブを観るのは今年2回目でした!

かれの魅力は何と言っても、すごく綺麗な高音です。リラックスできる音楽です。雨が降っていたのに、彼がステージに上がったら、晴れてきて、マジックな瞬間でした。

I was able to see many artists but one of the shows that left a great impression was Asgeir. He is a singer from Iceland and has an incredibly wide vocal range. His high notes are divine. Beautiful music to relax to. It was raining but as he stepped on the stage there was a ray of sun peering through. It was a magical moment. 




次は去年からずーっとライブで観たいと思っていたロード!彼女の曲はとてもディープで、たまにダークですが、クールで今音楽業界には足りないインテリジェンスがある曲を書く才能あふれてるシンガーです。

彼女は真っ白なジャンプスーツを着てて、ヒット曲「Royals」や「Tennis Court」を歌いました。私は彼女のライブを観て本当なアーティストだなっ!と思いました。

彼女が言っていたのは、コーチェラやフジロックに出演するのは夢にも思っていなくて、日本に来れて本当にラッキーだ!ステージでロード自身も感動してて、目がウルウルしていました。グラミー受賞者のロード、本当にけんきょですね。

ライブが盛り上がったとこで、天上から小さい紙が降ってきました!よーく観ると、ロードちゃんの顔!

Next I saw Lorde, who I've been desperate to see live for a while!! Her songs are very deep and so beautiful. At times dark but very cool. She has an intelligence to her music that I feel is often lacking in the current music scene. She is incredibly talented. 

She was wearing a beautiful white jumpsuit and sang her hit songs "Royals" and "a Tennis Court". She is a true artist! 

On stage she spoke about how she performed this year at Coachella and now at Fuji Rock which are two huge festivals that she only dreamt of before. She was getting quite teary on stage as she was speaking. She is so down to earth. 

Towards the end, small pieces of paper flew down from the roof. I picked one up and noticed that each one had Lorde's face on it! 




その後はOutkast!!! 懐かしい曲がたくさんあって最高に楽しかったです!今日の足の筋肉痛はOutkast で踊りすぎたのが理由だと思います!

And finally Outkast! So many good old songs. What a great show! My muscle aches must be from dancing too much during Outkast!! 




最高に楽しいフジロックでした!いいライブを観て、美味しい食べ話ものも食べたし、来年もまた行きたい!







What an amazing Fuji Rock this year! Can't wait for next year!! 

love love love 
Amy
ドキドキ