いきなり ランクが上がりました。
むずかしいです。
can と be able to について

Can主観的要素 許可 可能 能力
be able to客観的要素 能力



be able to+原型動詞
肯定文
I am able to swim fast.=I can swim fast.

否定文
He is not able to play the piano.

疑問分
Are you able to speak Japanese well?



・willとcanは同時に使えない
・willとbe able toは使える。

We are able to swim fast. 
我々は速く泳ぐことができる。

He can play soccer very well.
彼はサッカーがとても上手です。

He can not run fast. 
彼は早く走ることができません。

Is she able to make a cake?
彼女はケーキを作れますか?

Can you open the door?
ドアを開けてくれますか?

I am not able to write a letter in French.
私はフランス語で手紙を書くことができません。

Can I go out?
外出してもいいか?

Taro is able to run very fast.
太郎はとても速く走ることができる。

I am able to speak Japanese.
私は日本語を話すことができます。

Can I help you?
お手伝いしますか?

I can play the guitar.
私はギターを弾くことができる。

We can speak Japanese.
私たちは日本語を話すことができる。


Are you able to read this English book?
あなたはこの英語の本を読むことができますか?

We can speak Japanese.
我々は日本語を話すことができる。

He can play soccer very well.
彼はサッカーがとても上手だ。

I am not able to write a letter in french.
私はフランス語で手紙を書くことができない。

Can she make a cake?
叶はケーキを作ることができますか?