2013.2.21 スラヴェックガールズとのお別れ★See you Slovak girls | 日本のド田舎でにわかヴィーガン生活 -Vegan based diet in northern Japan-

日本のド田舎でにわかヴィーガン生活 -Vegan based diet in northern Japan-

できる範囲でゆる~くヴィーガン生活している30代(アラフォー)OLです。


今日、何回かこのブログで登場したスロバキア人の女の子たちが、寮を去りました。
Today,the slovak girls who I told you in this blog left this dorm.


彼女らはあんまり寮に帰ってきてなくて、私がいた2週間のうち、今日を含めても
4回しか会わなかったし(笑)、帰ってくる度にウォッカ飲んでどんちゃん騒ぎだったけど
本当にいい子でした。
They didn't really come back home actually,so I saw them only 4 times including today and everytime

they came back they got drunk on vocka! They were just party animals!hahaha
But they are also really really really nice girls.


ボヤ騒ぎの時、みんな逃げ惑う中 スロバキア人の子たちだけが みんなの部屋を叩いて
「火事だよ!!!逃げて!!!!」と叫んでまわっていたことは忘れられません。
I was so impressed that when we got fired they were knocking around and screaming out to help

another students even though everyone ran around and try to escape.
I'll NEVER EVER forget that.


今日、ふたりが荷造りを終えて寮を出ていくときには、何度もハグして、みんな、大泣きでした。
When they left this dorm,everyone cried cried cried....hugged again and again...


これを書いている今も、涙が出てきます。
Oh my god...I'm still crying.


彼女たちは私よりずっと年下なのに
「がんばってね。絶対すべてうまくいくから。そしてもっと強くなるんだよ!」
と、涙を流しながら私を励ましてくれました。
アレー?^p^なんか立場おかしいな・・・!
They cried and couraged me
"Everything's gonna be alright. So you have to be strong!"
even they are much younger than me.
Ohhhh I'm like a little girl...!


いつか絶対スロバキアに会いに行くよ!
I made a promiss to visit them in Slovakia!


だから あえて、私たちはПокаでお別れ!

So, we don't say good bye. Just "See you soon" for now!


また、いつか一緒にウォッカ飲んでどんちゃん騒ぎしようね!

Get vocka and whoop it up sometime again!!!



今回の留学は、ロシア語はまだまだだけど それ以外にたくさんのことを学んでいます。

My russian is still bad, but I already learned a lot of things from this experience.


日本にいるみなさんも、後悔のないように1日1日を大切に過ごしてくださいね。

(スラヴェックガールズの言葉を引用しちゃいました^^)

So my dear friends, enjoy your life every single day!

(I just picked the phrase what slovak girls said;))

ではでは、Пока пока!^^

See you soon!:)