2013.1.20 仏語新年会☆Party with French lesson people | 日本のド田舎でにわかヴィーガン生活 -Vegan based diet in northern Japan-

日本のド田舎でにわかヴィーガン生活 -Vegan based diet in northern Japan-

できる範囲でゆる~くヴィーガン生活している独身ミドサーOLです。


20日、日仏協会で行われていたフランス語クラスのメンバーの新年会にお邪魔させていただきました。

I went new year's party(kinda late though...haha) with the members of French coversation class which is supported by Japan-France relationship association.


弘前市土手町のごちそうプラザにある「てっぱん」で!

It was at Teppan, is one of the restaurant of new buiding Gochisou-plaza in Dotemachi.
nyanchucaのハバロフスク→青森定期便=^・ω・^=


昨年のフランス語レッスンに行っていないにもかかわらず私のことを覚えていてくれて、

誘ってくれて、ありがたいなぁー

I'm so blessed to have such a good friends to learn French together who

not forget and invited me to this party even I couldn't join thier lesson last year.


なぜかもうロシア留学の情報がいきわたっていて、留学経験談やロシア話で盛り上がり、爆笑の渦でした。

Everyone knows about my plan in Russia somehow, so we talked about Russia or experience in abroad. We laughed our head off!


とくに、まつやま先生のスペイン留学話とか、次はイタリアに!とか、みなさん とっても前向きな方々なので、本当にいい刺激をうけました!アレ?これってフランス語クラスの新年会じゃ・・・?^p ^;

Especially Ms.Matsuyama's experience in Spain was so funny, and some people already have another plans for going to Italy next...etc.
They all are positive thinking people like that, so I was stimulated in good way!

Wait, are they really the members of FRENCH conversation class...?:D


時間が足りなかったよ・・・!

We need chatting more---!!!


早くまた会いたいなぁ。

Hope to see them sometime soon.


予約してくれたすとうさん、そしてこんな私を誘ってくれたみなさん、本当にありがとうございました!

Thank you so much everyone for inviting me, and thank you again Mr.Sutou for booking such a nice place for us!


P.S. いつものごとく、食べ物の写真を撮り忘れました。笑

p.s. so...I totally forgot to take some pics of foods as usual. haha.