You would not believe your eyes

君はきっと目を疑うんだろうね

 

If ten milion fireflies

幾千万ものホタルが

 

Lit up the world as I fell asleep

僕が寝てる間に世界中を照らしてるんだ

 

'Cause they fill the open air

そこら中が光に満ち溢れて

 

And leave teardrops everywhere

涙の雫みたいに零れ落ちてる

 

You'd think me rude 

君は僕を変だと思うかな

 

but I would just stand and stare

でも僕はそれを眺めていたいんだ

 

I'd like to make myself beileve 

僕は自分を信じていたいんだ

 

that planet earth turns slowly

地球はゆっくりまわってる

 

It's hard to say that

うまく言えないんだけどさ

 

 I'd rather stay awake when I'm asleep

夢の中でも起きていたいんだ

 

'Cause everything is never as it seems

二度と同じ時間はこないんだからさ

 

'Cause I'd get a thousand hugs

だって数えきれないぐらいのハグをもらったんだよ

 

From ten thousand lightning bugs

たくさんのホタルからさ

 

As they tried to teach me how to dance

それで僕にダンスを教えてくれるんだ

 

A foxtrot above my head 

頭の上では社交ダンスを踊って

 

A sock hop beneath my bed

ベットの下ではパーティをしてる

 

A disco ball is just hanging by a thread

楽しい時間は今にも終わりそうだけどね

 

I'd like to make myself beileve 

僕だって自分を信じてあげたい

 

that planet earth turns slowly

地球はゆっくりまわってる

 

It's hard to say that 

言いにくいんだけどさ

 

I'd rather stay awake when I'm asleep

僕はこのまま起きていたいんだ

 

'Cause everything is never as it seems

だって永遠にこのままってわけにもいかないからさ

 

Leave my door open just a crack

ドアを少し開けといてほしいんだ

 

Please take me away from here

それで僕をどこかに連れ出してよ

 

'Cause I feel like such an insonic

夜になると僕は一人ぼっちだからさ

 

Please take me away from here

ここから僕を連れ出してよ

 

Why do I tire of counting sheep?

一人の夜には嫌気がさしてるんだ

 

Please take away from here

もうここにいたくないんだ

 

When I'm far too tired to fall asleep

疲れてるのに眠ることができない

 

To ten milion fireflies 

たくさんのホタルと

 

I'm weird 'cause I hate goodbyes

別れるのが嫌な僕を変に思うかな

 

I got misty eyes as they said farewell

お別れなんてするから涙が止まらないよ

 

But I'll know where several are

でもどこにいるかは知ってるんだ

 

If my dreams get real bizarre

もしこの信じられない夢が本当だったらね

 

'Cause I saved a few and I keep them in a jar

だって僕がビンの中に入れてるからさ

 

I'd like to make myself beileve 

僕だって自分を信じてあげたいよ

 

that planet earth turns slowly

地球はゆっくりまわってる

 

It's hard to say that

なんて言えばいいかわからないけど

 

 I'd rather stay awake when I'm asleep

僕はこのままでいいんだよ

 

'Cause everything is never as it seems

だってこの時間は帰ってこないからさ

 

I'd like to make myself beileve

僕は自分を信じていたい

 

that planet earth turns slowly

こんなにも世界は平和みたいだ

 

It's hard to say that 

うまく伝えられないかもだけど

 

I'd rather stay awake when I'm asleep

僕はこのままがいいんだ

 

'Cause everything is never as it seems

だって今を失いたくないからさ

 

I'd like to make myself beileve 

僕だけじゃないって信じたいよ

 

that planet earth turns slowly

眠れない夜は長くて辛いってことを知ってるのは

 

It's hard to say that

なんて言えばいいかわからないけど

 

 I'd rather stay awake when I'm asleep

夢の中だとしても起きていたいんだ


Because my dreams are bursting at the seams

もう静かに眠れなくなりそうだからさ