昨日の23時頃にSpotifyでボブ・ディランさんでも聴こうと思ってSpotifyアプリを起動したらいつもログイン状態なのにログアウトされていたんだキョロキョロ

まあなくもないことなのでログインしようとしたら、何度やってもログイン出来ず、「パスワードを忘れた」ボタンを押してもメールは来ないんだ。


それで、メールをみたら、なんか数時間前にSpotifyからメールがあって差出人と内容から迷惑メールではなさそうだったんだショボーン

昨日は23時までSpotifyに新たにログインしたりしていないのに2回の「ログイン」と「Eメールの変更」通知びっくり








①通目


ロシア🪆





②通目


カ🍟

その直後!


③通目



見知らぬgmailのメルアドに変更されていたんだ😵


これでは何度やってもログイン出来ないし、「パスワードを忘れた」をクリックしてもメールは来ない🥲


それで対応方法は③通目のメールにあったメルアドに次のメールを送信するだけ!


宛先:account-details-changed@spotify.com

件名:I can no longer log in.

本文:My email address has been changed without my knowledge and I can no longer log in.

Email address before change: 自分のメールアドレス


このメールを送ってから1時間後に下にあるような超ハートフルで親切な返信があって無事にアカウントを取り戻してくれたので、メールにあるリンクからパスワードの変更が出来たんだおねがい
もちろん定型文のメールで対応も早いことからよくある事象であることが想像できるので、それでいいのかSpotifyって感じもするんだけどね!

この手の対応方法のコツとしては言語は英語で完結に問い合わせがベスト。
日本語で問い合わせると時間がかかることは必至だからね!
今は翻訳アプリがあるので手間はかからないんだ。
かと言ってあっちは翻訳アプリなんて使ってくれないと思うしショボーン

ちなみに、俺のSpotifyは無料版
なので迅速な対応や、さらに言えば対応してくれることさえ期待してなかったんだてへぺろ

以下はSpotifyからの返信。

Hello there,

Thanks for contacting us and informing us about this. Nobody wants someone else to use their account that they did not authorize. Don't worry, we're on top of it and will make sure to secure it as soon as possible.

We checked the account associated with the email address you used to contact us and found that it has recently changed.

But don't worry! Your account has been secured, and we are pleased to grant you access again.

Here are the actions we took as part of our security measures:
  • Logged all devices out of the account
  • Changed your email address back to 自分のメールアドレス(masked for security)
  • Reset your password
To regain access, you just need to set a new password.
 
For extra security, make sure you also remove access for any apps connected to your account. You can log back into them to reconnect.
 
To prevent this from happening again, see how to protect your account.
 
If you notice any other unauthorized changes to your account, let us know and we’ll help.

We hope this helps to put your mind at ease. It's been a pleasure to assist you with your concern. We'll be right around the corner if you need us. Spotify is always here for you.

Have a wonderful day!

Steve R.

Spotify Customer Support

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