やっぱりまずここに残したいのは

BeyoncéのHalo

 

 

 

 

Remember those walls I built

まだ覚えてる? 私が作ったあの壁のこと

Well, baby they're tumbling down

そう、あなたが壊してくれたの

And they didn't even put up a fight

争いも起こさず

They didn't even make up a sound

音も立てずに崩してくれた

 

I found a way to let you in

それから私はあなたを受け入れる道を見つけたの

But I never really had a doubt

信じて疑うことのない道を

Standing in the light of your halo

まるであなたの光に包まれているみたい

I got my angel now

私は天使を見つけたの

 

 

It's like I've been awakened

永い眠りから目覚めたような気分

Every rule I had you breakin'

くだらないルールは全部あなたに壊してもらった

It's the risk that I'm takin'

危険もあるけど、でも今はそれでいいの

I ain't never gonna shut you out

私はもうあなたを突き放したりなんてしないから  

 

 

Everywhere I'm looking now

まわりを見渡せばいつだって

I'm surrounded by your embrace

私はあなたに守られているんだって

Baby I can see your halo

ほら、あなたの光が見える

You know you're my saving grace

あなたは私の守り神なの

You're everything I need and more

あなたは私のすべて それ以上に大切な存在なの

It's written all over your face

あなたの顔にそう書いてあるでしょ

Baby I can feel your halo

ほら、私にはあなたの光が見える

Pray it won't fade away

 あなたの輝きが消えてしまわないように 私は祈るから

 

 

I can feel your halo halo halo

あなたの光を感じるの

I can see your halo halo halo

あなたの光が見えるの

I can feel your halo halo halo

あなたの光を感じるの

I can see your halo halo halo

あなたの光が見えるの

 

Hit me like a ray of sun

太陽の光のように私を照らし

Burning through my darkest night

私の中の暗く深い夜を輝かせる

You're the only one that I want

私にはあなたが必要みたい

Think I'm addicted to your light

その光に心を奪われているの


 

I swore I'd never fall again

もう二度と恋には落ちないと決めていたのに

But this don't even feel like falling

でもこの気持ちは落ちているという感覚とはまた違うもの

Gravity can't forget

重力がこの身体をつかまえて

To pull me back to the ground again

私をまた現実へと引き戻していく



 It's like I've been awakened

まるで永い眠りから目覚めたような気分

Every rule I had you breakin'

くだらないルールは全部あなたに壊してもらった

It's the risk that I'm takin'

危険もあるけど、でも今はそれでいいの

I ain't never gonna shut you out

私はもうあなたを突き放したりなんてしないから  

 

 

Everywhere I'm looking now

まわりを見渡せばいつだって

I'm surrounded by your embrace

私はあなたに守られているんだって

Baby I can see your halo

ほら、あなたの光が見える

Pray it won't fade away

 その輝きが消えてしまわないように 私は祈るから

 

 

I can feel your halo halo halo

あなたの光を感じるの

I can see your halo halo halo

あなたの光が見えるの

I can feel your halo halo halo

あなたの光を感じるの

I can see your halo halo halo

あなたの光が見えるの
 
 

Halo, ooh ooh...
ヘイロー…

Halo, ooh ooh...
ヘイロー…

Halo, ooh ooh, oh...
その光が…

 

Everywhere I'm looking now

まわりを見渡せばいつだって

I'm surrounded by your embrace

私はあなたに守られているんだって

Baby I can see your halo

ほら、あなたの光が見える

You know you're my saving grace

あなたは私の守り神なの

 

You're everything I need and more

あなたは私のすべて それ以上に大切な存在なの

It's written all over your face

あなたの顔にそう書いてあるでしょ

Baby I can feel your halo

ほら、私にはあなたの光が見える

Pray it won't fade away

 あなたの輝きが消えてしまわないように 私は祈るから

 

 

I can feel your halo halo halo

あなたの光を感じるの

I can see your halo halo halo

あなたの光が見えるの

I can feel your halo halo halo

あなたの光を感じるの

I can see your halo halo halo

あなたの光が見えるの 
 

 

Halo, ooh, oh...
その光が… 

 

 

☝︎☝︎☝︎こちらの方から引用させて頂きました

 

 

 

 

 

もう十何年?前から定期的に聴いています

 

他のアーティストの曲も聴くけれど、

ぐるっと回ってここにまた戻って来るというか、

 

最初聞いたときは歌詞よりもまず

綺麗なメロディーを好きになって、

それから歌詞を調べてまた好きになって、

 

 

都会にいるのも忘れて

壮大で、何か暖かいものに包まれたような、

 

何か神々しい感じもして

 

 

とにかく私にとって

ヒーリング効果抜群の曲です。

 

 

他にもBeyoncéの曲で好きな曲はたくさんあるけれど

一番好きな曲は?って聞かれたら

必ずこの曲を答えてるような気がします。

 

 

 

 

 

あと同じ曲だけど、違うバージョンのこれも大好き

 

↓↓↓

 

 

 

(語彙力欲しい)