ポーランドの電磁波兵器 - ルートヴィク・ドーン氏 | newchamのブログ

newchamのブログ

ブログの説明を入力します。

ポーランドのニュース番組TVN24より。
TVN24は大手テレビ局ITIグループが提供する24時間放送のニュースチャンネルです。

https://en.wikipedia.org/wiki/TVN24

●ポーランドの電磁波兵器 - ルートヴィク・ドーン氏

2016年3月16日
ポーランド前副首相、ルートヴィク・ドーン氏がポーランド国民に対する電磁波兵器の使用についてコメントしました。



インタヴュアー:
最後に電磁波兵器のことについて伺いたいのですが、国防大臣のMacierewicz氏が、ポーランドの人々はこれらの兵器で実験されているのかと聞かれましたね。
大臣は今回、ポーランド南西部(シュレジエン下流地域)と北西部で使用されてると聞き、調査すると言いました。

ドーン氏:
私のキャリアが始まった当初のことを思い出します。
ご存知の通り、KOR(労働者弁護委員会)に属し、のちに政治家となりました。
多くの人々がコンタクトを取って私とアシスタントの所に来ました。(最初はKORの仕事仲間として、のちに政治家として)
彼らは迫害されていて、故意に電磁波で照射されていると主張してきました。
その時と同じです。
大臣は、大臣としてこのことを深刻に受け止めていました。

インタヴュアー:深刻に?

ドーン氏:これ以上のコメントはさし控えたいと思います。

インタヴュアー:
ありがとうございました。
本日のゲストは前セジム(下院議会)のスポークスマン、ルートヴィク・ドーン氏でした。
-------------------------------
●Electromagnetic Weapons in Poland - Ludwik Dorn

2016/03/16
Former Deputy Prime Minister of Poland, Ludwik Dorn comments on the use of electromagnetic weapons on Polish citizens.

Interviewer:
And finally I would like to find out from you about electromagnetic weapons.
Because the Minister of National Defence, Mr. Macierewicz was asked about these weapons being tested on people in Poland.
The minister said that he has heard about these cases in South West (Lower Silesia) and North West Poland and he will look into them.

Mr.Dorn :
You know, I remember at the beginning of my carrer, it was connected with my activity in KOR (Worker's Defence Comittee), and later when I was a politician.
People contacted me in masses.
They came to me (first as a co-worker of KOR and later as a Politician) and to my assistant.
people who claimed that they were persecuted and deliberately radiated.
And this is the same case.
And the minister took it seriously, as a minister.

Interviewer:Seriuously?

Mr.Dorn : I don't want to comment any further.

Interviewer:
Thank you very much, today's guest was former Speaker of the Sejm (Lower House of Polish Parliament), Ludwik Dorn.