​my sister


私のBarbie


彼女と出会ったのは4年前、マンションの敷地内の公園。彼女には私と同じ歳の息子がいる。旦那さんは南アフリカの人で育ちはドイツ🇩🇪

彼女はイタリア🇮🇹

彼らの息子はうちの息子同様ミックス。

とってもとっても心も外見も綺麗な人。


出会った当時の私はあんまりイタリア語が上手に話せなくて、(今も上手とは言えないが)

英語を話す彼女たちに出会えたのがとっても嬉しかった。久しぶりに素敵な方々と出会えてお友達になれる!とワクワクしたのを覚えてる。


それでもなかなか元旦那の問題は多くは言えなかった。きっとまたいつか家族が仲良くなると思ってたからだ。

いよいよ最終段階で別居が決まる時に打ち明けた。それからと言うもの彼女は常に私の側で「私たちは家族だからね、あなたと私はsisters」


多くの時間を過ごし、一緒に笑い、一緒に泣く。


引っ越しの家具の組み立て。電気会社とのトラブルがあれば電話をして解決、イタリアのスクールの手続き、何かのお得な情報はいち早く知れせてくれ、私が夜出勤の時は息子を面倒見てくれる。息子の第二の母である。


息子と彼女の息子は兄弟のように育っている。仲良く遊んでいると思えば今度はケンカ。でも結局一緒にいないと寂しい。


彼女の仕事はフライトアテンダント、彼女が仕事で旦那さんも仕事の時は私が第二の母になる。


イタリアの異国の地での生活と子育てをシングルでやっていけるのは周りの人々のおかげ。特に彼女に出会えたことは人生で大きな大きなプレゼント。


今回の仕事の変更の件でも私は大きな精神的ダメージを受けている。それでも私には「必ず私たちは乗り越えられるから大丈夫」

と言ってくれるsisterがいる。


私たち。。。。


彼女は気づいてるかな?いっつも私たちって言葉を使ってる事を。


本当に本当にありがとう。

大好きだよ❤️



my barbie


I met her four years ago at a park in our condominium. 

She has a son who is the same age as mine. 

Her  husband is South African and grew up in 

Germany🇩🇪

She is Italian🇮🇹

Their son is a mix like my son.

She is a very beautiful person both in heart and 

appearance.


At the time we met, I couldn't speak Italian very 

well (I still can't say I'm good at it).

I was very happy to meet her who speak English.

 I remember being so excited to be a friend! 


Even so, I was unable to say much about my 

ex-husband's problems. I thought that my family would become better again someday.


At the final stage, when it was decided to 

separate, I confessed to her. Then she's always 

being by my side saying, ``We're family, you and I are sisters.''

We spend a lot of time together, laugh together,

 and cry together.


Assembling moving furniture together,

If I have a problem with the electric company, she calls them and solve it, she tells me about the

 procedures for going to an Italian school, she 

tells me about any special deals, and she takes 

care of my son when I work at night. 

She is my son's second mother.


My son and her son are growing up like brothers. Just when you think they are playing together, 

they start fighting. But in the end,

they always missing both. 


Her job is as a flight attendant, 

and when she is at work and her husband works 

I become the second mother for her son. 


It is very thanks full to the people around me. 

I was not able to live and raise a child in a 

foreign country in Italy as a single mama.

 In particular, meeting her was a huge gift 

in my life.


I have been having a problem of work 

this moment   Even so,

 “it's okay because we will definitely 

get through it.”

I have a sister who says that.


we. . . .


does she notice? She always uses the word "we".


Thank you very very much.

I love you ❤️ sis