本日の選曲 | ねこむしのブログ

ねこむしのブログ

ブログの説明を入力します。

【#本日の選曲🎧】2024/05/16 ㈭
#Patience
#Guns_n_Roses
暴力性を伴った狂気の世界観
それが「ガンズ」の持つイメージ
そして
それがボーカル「アクセル・ローズ」のイメージ
なのに
時に こんな風に優しく相手を想い
切ない胸の内を吐露する男心を垣間見せる
繊細さと狂気の二面性を併せ持つのがアクセルという男なのだ
だからこそ
こんな胸を打つ愛の歌が歌えるのだ
🎶
Shed a tear 'cause I'm missin' you
I'm still alright to smile
Girl, I think about you every day now

Was a time when I wasn't sure
But you set my mind at ease
There is no doubt you're in my heart now

Said "Woman, take it slow and it'll work itself out fine"
All we need is just a little patience

Said "Sugar, make it slow and we'll come together fine"
All we need is just a little patience

I sit here on the stairs 'cause I'd rather be alone
If I can't have you right now, I'll wait, dear

Sometimes I get so tense but I can't speed up the time
But you know, love, there's one more thing to consider

Said "Woman, take it slow and things will be just fine"
You and I'll just use a little patience

Said "Sugar, take the time 'cause the lights are shinin' bright"
You and I've got what it takes to make it
We won't fake it, oh, I'll never break it
'Cause I can't take it

I've been walking the streets at night
Just trying to get it right
It's hard to see with so many around
You know I don't like being stuck in the crowd
And the streets don't change but maybe the names
I ain't got time for the game 'cause I need you
Yea-yeah, but I need you
Oh, I need you
Oh, I need you
Ooh this time




お前が恋しくて涙が出る
まだ笑えるから平気だけど
なあ 毎日毎日お前のことを考えてるんだ

不確かな持時期もあったけど
おまえが俺を安心させてくれた
いま俺の心におまえが間違いなくいるのさ

“なあ“ って俺が言った
“ゆっくりいこうぜ そしたらうまくいくから“
俺たちが必要なのは ほんの少しの我慢なんだ

“なあ 愛してるよ“って俺
“ゆっくりしようぜ そしたらうまくまとまるよ“
俺たちが必要なのは ほんの少しの忍耐だから

俺はここの階段に座っている
だって 今すぐお前を抱けないのなら
一人でいるほうがいいからさ
俺は待ってるよ  

時々とても緊張するけど
時間を早めることなんてできないよな
でもな 愛するお前
考えるべきことがもう 1 つあるんだ

“なあ“ って俺が言った
“ゆっくりいこうぜ そしたらうまくいくから“
おまえも俺ももう少し我慢しなくちゃだめさ

“なあ 愛してるよ“って俺
“ゆっくりしようぜ 明かりが明るすぎるんだ“
おまえと俺 うまくいくはずなのさ
俺たちごまかしもなく 壊したりもしない
だってもう我慢できないから

俺は夜道を歩いてて
なんとかうまくやろうとしてたんだ
周りにたくさんいると見えにくい
俺は人混みに閉じ込められるのが好きじゃない
通りは変わらなくても名前は変わるかもしれない
ゲームなんてしてる時間がない
だっておまえが必要だから
そうさ でも俺にはおまえが必要さ
ああ お前が欲しいんだ
ああ お前が必要なんだ
ああ 今すぐに
🎶